Suck och suck... Var på ultraljud idag igen och nu verkar det dock vara tomt i livmodern, läkaren såg ingen hinnesäck längre, bara förtjockad slemhinna. Däremot har jag ju inte blödit så mycket och det hade nog förklaringen i att något satt fast..
Läkaren tog en stor tång och drog ut något som hade fastnat. "Graviditetsrester" som hon kallade det.. Huuuhhhhha... Det gjorde inte ont men själva grejen!! Även om skrapning har sina risker så föredrar jag det helt klart, det här har varit långdraget och jobbigt, först blödning under när jag var gravid och sen cytotec två gånger under en vecka och sen nu ska det blöda ytterligare någon vecka innan det var klart trodde läkaren. Så trött på att blöda. Och nu när det verkar vara ute så kommer den riktiga sorgen över att det inte blev något igen =(
Ingen stor mage i sommar, ingen bebis till hösten.. Inte för att jag vågat tänka så men ändå. Nej, ingenting nu heller.
Sen på allt annat elände så misstänkte vc diabetes på sonen, så fick panik och åkte till barnakuten men där var proverna bra så hoppas det bara var ett enstaka prov som gick upp för han hade ätit. Usch, oroligt! Det "positiva" var att jag insåg att jag egentligen orkar allt bara min son får vara frisk. Var en fruktansvärd känsla av att misstänka att han var sjuk, och jag är så oändligt tacksam över att jag har den plutten att pussa på här hemma.
Vad tror ni om att köra på igen direkt? Har alltid väntat flera månader imellan och velat läka men nu saknar jag graviditeten, känner mig lite snuvad på att jag aldrig hann testa ordentligt med mediciner och så. Skulle vänta tills nästa mens tyckte läkaren idag men va fan om den här blödning nu är som en mens så kan man ju testa bara lite sen när den är slut? Eller finns det några nackdelar?
MissBoring Får kika men är bara så nere just nu så har inte riktigt ro att ta till mig allt. Men visst är det ett steg, men mannen är lite skeptisk och vi hoppas ju så innerligt att det ska lösa sig, typ som av ett trollslag.. ;) Nä, men nått mer måste man väll kunna testa här hemma iallafall.