• Vilaa

4 missfall.. Finns det hopp?

Så less på mina blödningar!! Har småblödit varje dag från äl, ska ha mens på söndag, idag kom det ännu mer så tänker inte ens grav.testa denna gång, vet att det inte tagit sig. Ska tillbaks till gyn och höra vad man kan göra åt dom här blödningarna, är det något hormontrassel eller? Hade såhär en gång förut när jag försökte bli gravid, då testade jag primolut lur som inte direkt gjorde något men sen blev jag gravid ändå och sen försvann dom.  

• Vilaa

Har plussat!!!! =)

Men har som sagt småblödit från ägglossning, ibland mer färskt blod och ibland bara brunt. Ska jag hämta ut fragminet ändå? Hatar att få positivt och småblöda (har ju alltid gått åt helvete) men samtidigt är det ju ett pluss. Åhh Ingenmansland!!

• Vilaa

Tackar alla! Särskilda tankar till Ninninn! 

milja08 skrev 2012-03-05 13:26:39 följande:
    Vilaa: Tog du prednisolon denna gång, hur mkt isåfall och när började du? Tar du trombyl också? Tänkte du börja med fragminet?

Har ätit prednisolon sedan mensens första dag för två månader senare, plussade nu på andra månaden sen jag började äta, började på 10 mg men sänkte till 5 mg rätt snart då jag mådde dåligt, nu funderar jag på om jag ska höja, kanske kan hjälpa mot förbannade småblödningarna jag har, håller på och försöker få tag i gyn.

Ja, jag hämtade ut fragminet idag och tog första sprutan idag. Ingen trombyl, utan bara fragmin.  

• Vilaa

+ levaxin. Men det äter jag jämt. Har dock höjt till 100 mg från vanliga 75.

• Vilaa

Läste om TLC metoden i en annan tråd, vore ju underbart om det kunde slå igenom. Har ju fan klippkort till gynakuten =(

• Vilaa

Ninninn: Hur gick det för dig att ta fragmin? Jag tycker det är jätte läskigt =( Mannen får göra, jag vågar inte ens titta. Idag grinade jag innan ;)

• Vilaa
    Kärt barn har många namn skrev 2012-03-07 11:22:14 följande:
    Vilaa: säg inte så där . Jag ska också få Fragmin den dagen jag plusar. Hoppas du blir mer van snart, ta det i små steg!

Visst är man knäpp, har BIM på lördag/ söndag. Bara därför måste jag testa på fredag så jag kan få Fragmin i tid...
    Tack, haha nä men tyvärr alltså jag tycker det är riktigt jobbigt med sprutorna. Har läst från alla håll att man vänjer sig så hoppas det blir så för mig med.. å andra sidan läste jag om någon som var extremt spruträdd som sen sa att just fragmin var en baggis, men för mig är det snarare tvärtom, visste inte ens om att jag var såhär spruträdd Skrattande

Men om lille vill bo kvar hos mig med hjälp av sprutorna så kan jag ta 10 om dagen om det ska vara så ;)
  • Vilaa
    Kärt barn har många namn skrev 2012-03-07 11:22:14 följande:
    Vilaa: säg inte så där . Jag ska också få Fragmin den dagen jag plusar. Hoppas du blir mer van snart, ta det i små steg!

Visst är man knäpp, har BIM på lördag/ söndag. Bara därför måste jag testa på fredag så jag kan få Fragmin i tid...
    Jag vägrade testa denna gång, var övertygad om att det var kört och ville inte hålla på och plåga mig med att analysera svaga streck, så blev när blodet faktiskt helt plötsligt höll sig borta, sen var det helg då så fragminet tog jag först i måndags, var jag sen då tro? Är det viktigt med att ta det tidigare?
  • Vilaa
    milja08 skrev 2012-03-07 19:25:01 följande:
    Ja fragminsprutorna är inte så roliga, jag började först i v.6 med dem, troligtvis för sent då, men tror du Vilaa är ute i bättre tid. Tog du trombyl också?
    Nej, inget trombyl, frågade om det men hon sa att fragmin räckte. Skippar också progestron.
    Progestronet känns okej för mådde så jäkla dåligt psykiskt av det, men trombyl känns som jag hade velat köra på med för säkerhetsskull men vet inte om det blir för mycket av det goda så att säga. Ska iallafall till gyn nästa vecka och tänkte då överrösa henne med alla frågor och funderingar jag har =)
    + att kolla upp mitt underliv, tycker inte det luktar längre men ibland så tycker jag det påminner lite om när det luktade sådär illa förut.
  • Vilaa
    Ninninn skrev 2012-03-07 17:36:54 följande:
    Ja man kan ju inte påstå att d är trevligt att t sprutor på sig själv men de e bara att bita i de sura äpplet å göra de! Jag tog min sista spruta i september för de va då ja fick de senaste missfallet å ja e fortfarande blå på magen skit sexigt faktiskt :(
    Låter inte kul! Jag har en blå fläck på magen redan nu.
    Tycker det är obehagligt med sprutan för man liksom verkligen känner när den åker in huuuhaaa
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?