• Saftmedbulle

4 missfall.. Finns det hopp?

Minus75 skrev 2013-01-17 00:30:44 följande:
    Okej. Synd, som sagt, att det inte funkade. Om det skiter sig denna gång för oss, så kommer jag att försöka vara kvar hos LB och då se till att vi får ASA. För vår del har han som person betytt mycket eftersom han tar vår oro på allvar, till skillnad från de (12 olika!!  ) vi hade kontakt med i Göteborg.

Imorgon är det ultraljud (v 19+6), håll tummarna för att vi efter det kan "checka av" ytterligare en sak som ett steg på vägen!

Håller stenhård tumme.
  • Saftmedbulle
    che71 skrev 2013-01-20 17:51:03 följande:
    Tror ni att det är en bra idè att fortsätta med 1/4 tabl Albyl minor varje morgon på eget bevåg trots att jag ska ta Fragminsprutor varje kväll också?

Ni som tagit Fragmin när började ni med det?

Läste någonstans att Fragmin ju mest är för att det inte ska bildas proppar i mitt vensystem (pga APC resistensen) tex i benen
    men att Trombyl skulle kunna förebygga proppar i livmodern. Vet ni hur det är?
    Min läkare ville ju inte skriva ut varken Trombyl, Progesteron eller Prednisolon- bara Fragmin som sist.
    Skulle nog inte ta både och. Antingen Trombyl ELLER Fragmin.
    När jag var gravid hade jag först Trombyl, men det byttes sen ut till Fragmin (tror inte man brukar ha båda).
  • Saftmedbulle
    Mamma77 skrev 2013-01-30 12:45:30 följande:
    Tack alla söta rara människor! Det är svårt att koppla av med ett bagage med 16 missfall, men jag hoppas av hela mitt väsen. Håller tummar för oss alla. kram
    Jag hjälper dig att hålla tumme! Vi var oxå högriskgraviditet med graviddiabetes, f.d missfall, hög ålder, misstänkt tumör och brutet ben, men allt gick vägen och vi mår nästan bra nu. Pepp, pepp!
  • Saftmedbulle
    Mamma77 skrev 2013-01-31 07:40:30 följande:
    Jag hade inte själv en tanke på att bli sjukskriven, blev lite snopen. Han frågade vad jag jobbade med och sa då att, Maria du är säkert väldigt duktig på det du gör och jag är läkare och bra på det jag gör, så jag kommer sjukskriva dig.
    Vilken klok läkare...
  • Saftmedbulle
    che71 skrev 2013-02-14 12:06:48 följande:
    missfall nr 5
    var på VUL i fm
    Gråter
    Å nej... förstår om du är förkrossad... Jag har "bara" haft tre missfall, men det är för JÄVLIGT... Pepp och styrkekram till dig! Ta hand om dig.
  • Saftmedbulle
    Mamma77 skrev 2013-03-19 09:49:31 följande:
    Kram och jag håller tummen för oss alla. Har KUB-test i morgon och är så nervös :(
    Håller tumme!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?