• CN83

4 missfall.. Finns det hopp?

Milja08: Tack så mycket och ja det hoppas jag verkligen. Väntar bara att mensen skall komma igång så man kan sätta bollen i rullning =)
    Pimpinella: Håller tummarna för dig nästa gång att det lyckas.
    Håller förresten tummarna för oss allihopa =)

• CN83

Vilaa: STOR STOR STYRKE KRAM till dig. Ibland bara måste man få ur sig all oro, ångest och ledsamhet och då finns ju vi alla här och lyssnar.

Det är det som jag tycker är det bästa med att ha hittat detta forum för här finns människor runt om i landet som befinner sig i liknande situationer som en själv. Man är inte ensam

• CN83

Donum, minus75: Ja jag tycker att detta känns riktigt bra och som sagt det är ju långt ifrån klart att vi får vara med i någon studie men känns ändå så bra att få träffa en läkare som man läst så mycket gott om. Det är ju som ni skriver att det är så viktigt att bara ha någon som faktiskt lyssnar och har tid att besvara alla de där frågorna som man har.

Nu väntar jag iaf fortfarande på mensen och denna gången hoppas jag faktiskt att den kommer ioch med att jag tagit 1:a sprutan av vaccin mot röda hund så kan det ju vara farligt att bli gravid nu.

Vilaa: Jag hade en kompis som blödde sig igenom de 3 första månaderna och ganska mkt också, så hon blev sjukskriven men det har än så länge gått bra, hon har beräknat till nu i juni. Det behöver ju inte vara något fel men förstår din oro.

• CN83

Vilaa: Jag beklagar verkligen =( det finns inget som är så ledsamt som ett sånt besked.
    Jag fick cytotec nu senast för min ofostriga graviditet men dessa tabletter skulle jag ta vaginalt??!! Dessa började verka efter några timmar och senblödde jag så fruktansvärt mycket i några timmar att jag faktiskt började bli orolig att jag skulle förblöda. Mkt klumpar också. Tror på något sätt att det kan vara mkt olika från gång till gång för under mina missfall så har jag inte blött alls lika mkt.
    Hoppas iaf att allt ordnar sig med det fysiska snart så du kan koncentrera dej på det psykiska.
    STOR Styrke kram

• CN83

GRATTIS Donum =) Håller verkligen tummarna för att detta ska gå vägen denna gång =). Vad skönt det är att LB kan ha den inverkan. Har precis skickat mitt sms till honom om att mens har startat så väntar på svar o tid nu då =).
    KRAM

• CN83

Måste bara spy... under denna veckan har jag fått reda på tre par i min närhet som är gravida och hur jag än kämpar för att försöka få fram ett leende och önska grattis så känns det ändå som att nån hugger en kniv rätt i hjärtat varje gång. Detta halvåret har kantats av gravidbesked åt höger och vänster och det verkar ju inte bli lättare att ta emot dessa besked heller.. Alla där jag bor verkar skaffa barn just nu.
    Det gör så förbannat ont och blir en påminnelse om ens egna misslyckanden. Jag vill också strosa runt med mage, vara glad och hoppfull men icke...
    Känns som ett jäkla skit hjul som bara inte går att kliva av. Hur orkar man vidare egentligen?? Hur orkar man hoppas på att det nästa gång ska gå vägen??
    Vill ju inget hellre liksom vi alla här att bli förälder till en liten.
    Förlåt  mitt tråkiga inlägg...

• CN83

Ja det är verkligen tur att man har er här på FL, känner mig inte så ensam längre. Jag har en jätte bra sambo som jag också pratar med men ibland känns det inte riktigt som samma sak... Han vet ju inte hur det känns med alla hormoner i kroppen som först stiger under graviditetens början och man mår sådär men sen ska ju dessa stabiliseras igen också efter satans jäkla mf ... Hormonell berg o dalbana..  
    Jag känner mig verkligen bitter bitter bitter... Men snart går väl dessa dagar över och förhoppningsvis så blir man också en av dom lyckliga NÅN GÅNG.
    Kände bara idag att jag inte orkade vara stark och att jag va tvungen o få ur mig, hormoner antar jag i och med att man fått röda veckanObestämd. Har vart nära till gråt hela veckan när jag tänker på detta elände och idag brast det.
    Har nästan slutat att gå in på facebook för där får man bara tråkiga besked känns det som.. När/Om vi blir gravida o får behålla bebis så ska inte jag heller lägga ut någon jäkla bild..
    E så tråkigt bara att man ska behöva känna så här..
    Det är liksom 2012 och att man inte kommit längre inom forskning kring detta ämne är så konstigt.. Några svar måste det ju finnas till detta menar man...

• CN83

Hej tjejer! Har inte varit inne på ett tag, har kännt att jag behövde lite distans till mina tankar. Sen senast så har Vi gjort utredning hos LB i Borås och väntar nu på svar som skall komma denna veckan. Har också vaccinerat mig med sista dosen Röda hund så nu ska man ha skydd mot det. Nu är det bara att vänta In ägglossning och göra ett nytt försök. Känner mej nervös inför denna gång, tänk om jag blir gravid och det inte funkar denna gången heller? Vad gör jag då? Usch orkar nästan inte ens tänka tanken...

• CN83

Hej igen!! Pimpinellan här håller vi alla tummar som bara finns :). Ninnin: det kommer säkert att gå bra men förstår att du är nervös. Tack saftmedbulle, klart att jag måste försöka, lite rädd bara för utgången. Donum: ja jag hoppas också på att det kommer att kännas lugnare denna gången iaf. Men först måste vi ju försöka att få till detta. Ägglossning om ca 1 v. Hur går det för dej? Kram till er alla

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?