• Mamma77

4 missfall.. Finns det hopp?

Barbaboo skrev 2011-09-06 10:17:52 följande:
    Smulan, jag beklagar din förlust :(
    Jag har varit med om samma sak, i v 14 på ultraljud så fanns det ingen rörelse.. fostret hade dött v 12.. Hade precis i samma veva tagit den där jävla svininfluensavaccinationen - Undrar än idag om det hade ett samband :(
    Här finns i alla fall kraft och energi att hämta när du behöver. Kram.

Mamma77, hoppas din kropp o själ återhämtar sig snart..

Jag äter mina mediciner på morgonen. Jag tar endast 5 mg prednisolon, fick en jäkla hjärtklappning och kände mig helt skakig när jag tog 10 mg. Tyckte det kändes jättejobbigt. Progesteron tar jag på morgon o kväll.

OKEJ, ni har mitt ord på att jag testar på BIM -1 (Jag kommer bita naglar innan det) Sist jag plussade så gjorde jag det på BIM -3 ... :)

Ta hand om er alla fina <3
    Tack marieh:)
  • Mamma77
    Together90 skrev 2011-09-17 13:37:01 följande:
    Hej får jag vara med här??

Har precis fått mitt tredje missfall.

Är en 21 årig tjej med en son på 2 år. Har fått tre missfall på rad som sagt

2011

april v9
    juni v5
    september v10

Jag förstår inte vad felet är, jag är ung och frisk annars och har ju fått barn med min sambo tidigare men nu vill det sig inte, varför? Min kropp stöter ifrån sig verkar det som.
    Min blodgrupp är RH negativ och min son är negativ och fick därför ingen spruta efter förlossningen med honom. Jag väntar på kallelse för utredning men det kan dröja 3-4 månader jag bor i Stockholm så köerna är långa.. Jag fattar ingenting..

Skulle ju vara lycklig, har inte blödigt något alls denna gång och har haft alla symtom och i onsdags den 14:e skulle jag på mitt första ultraljud och ..ja det fanns liksom ingen levande graviditet...ett foster som slutat växa typ vecka 4 och en fostersäck :( ...
    VAD ÄR FELET ? :(
    Hej! Jag har en son på 8 år och efter det 14 missfall. Utredd j´kors och tvärs och inga fel på mig eller sambo. Vi har ju ett barn i hop.
    Jag är också RH Negativ, likaså sonen. Dom säger att det inte har något med det att göra och att det inte ska kunna ha med missfall att göra.
  • Mamma77

Jag fick en spruta nu med senaste missfall för 3 veckor sedan och har alltid fått. Men efter mina 14 missfall så har jag alltid fått spruta. Dock har det gjort till eller från. Vi får hoppas på det bästa och inte ge upp om vu orkar.

• Mamma77

Hej Oliven 123 och alla andra förstås.

Jag fick mitt 14 missfall i augusti 2011 och vi har en son på 8, blir 9 i år. Han kom till utan problem och allt gick bra förutom att jag förlorade mycket blod under förlossning och födde honom utan några värkar. (Pust!)

Oliven, vad har du gjort annorlunda denna gång?

Har prövat, fragmin, progesteron, trombyl, Trio B mm mm, men inget hjälper.
    Spolade äggledare för ett par veckor sedan och alt ser bra ut och alla säger att jag har en fin livmoder?!?

Vi är utredda kors och tvärs men dom finner inga fel eller förklaringar.

Kram på er alla! 

• Mamma77

Gud va olika alla säger. Jag har en son på 9 år och 16 missfall 2006-2012. Nu har jag plussat igen och var på VUL i går 4+5 men man såg inget:( Kan ju vara för tidigt......

• Mamma77

Fragmin har jag fått info att det är livsfarligt att börja innan man sett levande foster.

• Mamma77

Ja du.... För att det är farligt om det skulle ligga fel pgr av blödningsrisken. Mina missfall är v.5-16. Nu är jag skitnojjig eftersom inget sågs och clearblue har visat+3 och nu 2-3:((( Ska va i v.5.

• Mamma77

Tack alla fina människor! Jag håller tummarna för oss alla. Che71...hoppas vi får gå tiden ut.

• Mamma77

Lill 111, tack för dina fina ord. Ja jag vet inte hur jag finner ork, för jag är lika rädd varje gång och blir lite knäpp. Ja jag kan inte säga att mitt förtroende är 100% för sjukvården. För mig är 16 missfall och att vi ska vara helt friska en omöjlighet. Hejja oss alla!!!

• Mamma77

Hej TWH,Ja jag får inte fragmin förren konstaterad graviditet som sitter rätt:( Vad är intralipider? Tar du trombyl morgon och fragmin kväll ? Hur mycket å länge
    Prednisolon tar du? Krami

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?