• Minus75

4 missfall.. Finns det hopp?

Mamma77 skrev 2013-01-30 10:27:00 följande:
    Hej, Nu ringde sjukhuset. Tog ju HCG torsdag & söndag och värdet hade tredubblats Nu vågar jag knappt andas :)))) Jag blev sjukskriven då jag jobbar som Key account säljare och stressar till max och flänger runt. Det finns tydligen bevisade studier och efter 16 missfall och högt blodtryck är jag högriskgraviditet.
    Heja!  Vad bra att du blev sjukskriven så du får de bästa fröutsättningarna för att åtminstone eliminera stressfaktorn!!
  • Minus75
    Mamma77 skrev 2013-02-13 15:07:48 följande:
    Tack lill111! Precis klar och är i 7+5. Den hade växt å hjärtat slog. Sjukskriven 2v till. Nu ber jag till ödet😀
    Skönt att höra! :)
  • Minus75
    mammas4killar skrev 2013-02-17 16:13:09 följande:
    Nu har jag inte läst alla inlägg, men kramar till alla er som fått miss fall osv. själv har jag ett MA och ett missfall. Vid ma:t så dog bebben i v.22 och sedan missfallet i v. 8 nästan på dagen ett år efter lillan blev en ängel.

Jag vet inte hur jag ska våga igen, och det är som med dig TS, jag är 40 och äggen blir ju sämre. Är så himla rädd att det ska bli missfall eller ännu värre ett ma i sen graviditet. Hur ska man våga igen? Jag och min sambo har inga gemensamma barn men däremot så är han som pappa till min yngste men han vill väldigt gärna ha en "egen", han blev pappa till min yngste när han var 1 1/2 år så han har ju inte varit med om allt innan.

Kan ni ge lite pepp hur man ska våga?  
    Det är svårt att säga hur eller varför man vågar. För vår del så hade vi bara helt enkelt inte "fått nog" ännu. Vi har ju haft två MA och fyra vanliga MF och visst har det funnits dagar då man har velat ge upp. (är idag på 24+2, första barnet, fyller 38 nästa vecka)
    Som jag har skrivit innan så har Lennart B sagt: "Om man inte hittar något fel eller anledning till upprepade missfall så brukar det funka till slut för de allra flesta så det viktigaste är att man vågar och orkar försöka igen."

För mig kändes det som tröstande ord när jag pratade med honom!
    Men den där rädslan, den försvinner inte. Inte ens nu när vi ändå har kommit en bra bit på vägen. :(

• Minus75
    che71 skrev 2013-03-19 20:28:49 följande:
    gravid 2-3 veckor idagGlad

Mensen kom ju aldrig efter missfallet så i lördags testade jag med sticka o svagt positivt.
    Vi är chockade!!!
    Så snabbt har det aldrig gått.
    Dessutom utan att ens försöka, inga ÄL tester, inget Pergotime (som de senaste 4 gravid, bara den 1 va utan Pergo men det var ju 2½ år sen!!!)
    Vi har bara haft "mys" 1 gång sen missfallet, pga trötthet o allt med Aten o utredningen.
    Så därför vet jag att det bara kan vara 2/3 jag blev gravid.

Lämnade hcg idag för att kolla så det inte bara är rester eller något efter missfallet.
    Men det var 235 o verkar normalt för v 4+2 som jag räknat ut.

Hoppas bara alla mediciner hinner hjälpa!!
    Fick dropp i Aten förra måndagen o idag också, samt en massa blodprover.
    Fragminsprutor varje kväll o prednisolon(köpt i Aten) o fiskolja,babyaspiri...ett helt apotek.
    Nu gäller det...6:e gången gillt!!!Drömmer
    Åh, mitt hjärta svämmar över, Che! Nu kör vi! :D
  • Minus75
    Mamma77 skrev 2013-03-19 21:03:57 följande:
    Grattis Che71!!!! Härligt! Tar du 10 mg prednisolon? Jag håller tummen för er!!! Själv ska jag göra KUB i morgon och är sjukligt nervös och orolig:( Kram
    Lycka till imorgon, jag håller tummarna, hårt, för finfina värden!
  • Minus75
    Mamma77 skrev 2013-03-21 14:16:49 följande:
    Hej! Det gick bra:)))) Fick kanon resultat och fick se han/hon. Blev beräknad till 27 september, precis som jag räknat ut själv. Nu hoppas man bara att allt går bra. Oron på missfall släpper liksom inte. Sen all stress på jobbet gör inte saken bättre. Tack för att ni finns alla här! Kram
    Vad skönt att höra att det gick bra! Oron kan nog ligga kvar länge. Jag är ju inte rädd för just missfall nu (v 30 idag) för det heter väl inte riktigt det längre, men jag är väldigt rädd att något ska bli eller vara fel med de lilla som gör att det skiter sig ändå i slutänden...

Det enda man kan göra är ju att ta en dag i taget och räkna varje dag som har gått som en seger. Det ÄR svårt att tänka positivt i "vår sits", men försök. Och vi andra finns ju här om du behöver lufta dina tankar!
  • Minus75
    CN83 skrev 2013-03-21 16:24:42 följande:
    Gud vad roligt mamma77 :). Ja tyvärr så släpper nog den där förbaskade oron inte här heller o jag går in i v38 på lördag. Tycker att min blev bättre när jag kunde känna rörelserna men försvunnit har den inte.
    Lite bättre är det ju när den har börjat röra på sig, men då får man andra saker att "haka upp sig på". Typ: Nämen, klockan är 23 och bebisen rör inte på sig, det gör den ju alltid kl 23! *pet, pet*

Ibland undrar jag om man kommer att komma ur detta med sinnet i behåll, eller hur jag ska säga. Det känns som om man är lite lätt skadad för livet ur vissa synpunkter... :/
  • Minus75

Idag var jag hos Lennart för vecka 30-koll. Han gjorde ett grundligt ultraljud, kollade och mätte allt möjligt. Skönt att få en liten koll på att allt står rätt till. Tyvärr var UL-maskinen rätt kass så det var svårt för mig att se vad det egentligen var på skärmen, men allt såg tydligen ut som det skulle! :)

En liten livlig knodd som väger ungefär 1500 g låg därinne och tjoade. Fantastiskt och overkligt! :)

Det verkar förresten som om LB har fått en massa nyrekryteringar till studien det sista, förmodligen mycket tack vare radioprogrammet som länkades till här plus artiklar i tidningarna. Bra att höra att fler upptäcker honom och kan få en chans att vara med i studien. Jag vet att alla inte gillar honom, men för oss har han varit guld värd i detta!

• Minus75

Glad påsk till er därute!

Che: Hoppas att det löser sig med proverna, det vore ju trist om ni måste ta om dem och betala ännu mer! :/
    MEN, du är gravid och ibland så "händer det" utan att man vet varför. Vi vet ju inte ens om vi får medicin eller placebo. Eller om det var något annat som "klaffade" denna gång? 

Jag håller tummarna så oerhört hårt för att det ska vara er tur nu! Pepp!!!

• Minus75
    siolina skrev 2013-04-01 08:48:40 följande:
    Che ja den här gången bara måste det gå! Jag vet hur det är med oron, har fyra graviditeter i bagaget och det räcker ju med ett för att man ska oroa sig. Men den här gången har du ju så bra stöd du bara kan ha! Varje dag är en seger! Plussade i morse på ruvardag 11. Har bestämt att det ska gå vägen för mig också nu. Äter mängder av d-vitamin, fiskolja och babyaspirin (inte mängder av babyaspirinet dock hihi) och håller tummar! Nervösa veckor fram till vulet i v 8-9. Men nu kör vi Che! Hast la victoria siempre, eller hur? ;)
    Grattis till plusset! Härligt att det rör lite på sig i tråden!
    Nu börjar jag ju få slut på tummar att hålla!  Trevligt besvär!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?