• Minus75

4 missfall.. Finns det hopp?

Mamma77 skrev 2013-01-30 10:27:00 följande:
    Hej, Nu ringde sjukhuset. Tog ju HCG torsdag & söndag och värdet hade tredubblats Nu vågar jag knappt andas :)))) Jag blev sjukskriven då jag jobbar som Key account säljare och stressar till max och flänger runt. Det finns tydligen bevisade studier och efter 16 missfall och högt blodtryck är jag högriskgraviditet.
    Heja!  Vad bra att du blev sjukskriven så du får de bästa fröutsättningarna för att åtminstone eliminera stressfaktorn!!
  • Minus75
    Mamma77 skrev 2013-02-13 15:07:48 följande:
    Tack lill111! Precis klar och är i 7+5. Den hade växt å hjärtat slog. Sjukskriven 2v till. Nu ber jag till ödet😀
    Skönt att höra! :)
  • Minus75
    mammas4killar skrev 2013-02-17 16:13:09 följande:
    Nu har jag inte läst alla inlägg, men kramar till alla er som fått miss fall osv. själv har jag ett MA och ett missfall. Vid ma:t så dog bebben i v.22 och sedan missfallet i v. 8 nästan på dagen ett år efter lillan blev en ängel.

Jag vet inte hur jag ska våga igen, och det är som med dig TS, jag är 40 och äggen blir ju sämre. Är så himla rädd att det ska bli missfall eller ännu värre ett ma i sen graviditet. Hur ska man våga igen? Jag och min sambo har inga gemensamma barn men däremot så är han som pappa till min yngste men han vill väldigt gärna ha en "egen", han blev pappa till min yngste när han var 1 1/2 år så han har ju inte varit med om allt innan.

Kan ni ge lite pepp hur man ska våga?  
    Det är svårt att säga hur eller varför man vågar. För vår del så hade vi bara helt enkelt inte "fått nog" ännu. Vi har ju haft två MA och fyra vanliga MF och visst har det funnits dagar då man har velat ge upp. (är idag på 24+2, första barnet, fyller 38 nästa vecka)