• Saftmedbulle

4 missfall.. Finns det hopp?

Barbaboo skrev 2011-11-14 18:09:35 följande:
    Saftochbulle, va spännande! Hoppas på ett pluss nu då :)

Pimpinellan (har alltid trott att du heter Pimpelinan, men såg för någon dag sedan att jag läst ditt namn allt för slarvigt!!)
    Jag förstår precis hur du tänker.

Men oro kommer det finnas hela tiden!
    Nu, att pyret ska leva!
    Sen kub test o ev fostervattensprov.
    Sen RUL.
    Sen förlossningen.
    Sen när barnet är fött, plötslig spädbarnsdöd...

Phu!
    Och när det är 13 bast att det ska börja knarka ;)
  • Saftmedbulle
    wantto skrev 2011-11-21 16:52:05 följande:
    Vaknade inatt av att blödningen tilltagit  och nu är som en riklig mens.
    Jag blödde i Mf mellan den 4-7 november,  därefter inget och så började den här blödningen nu i fredags den 18:e.. Jag hade ingen molvärk nu utan bara som kramp i slidan...
    Under morgonen fick jag mer ont och när jag gick på toan så kände jag att något var på väg  Det som kom u var en spolformad, rund 3cm "sak" med tre" trådar" i ena änden.Och det var inget levrat blod. Kan det ha varit en liten moderkaka?
     På Vul i fredags  sa ju läkaren att det var fullständigt tomt i livmodern?
    Men å andra sidan har jag inget större förtoende för den här läkaren längre eftersom det tog  fyra vul + ett UL innan han upptäckte siameserna förra våren.Gråter
    Vad jobbigt att du känner att du inte kan lita på läkaren... Styrkekram!
  • Saftmedbulle
    Barbaboo skrev 2011-11-22 16:39:10 följande:
    Nikki, ingen aning.. Tyvärr låter det som ett mf... Trök!!

Å jag har mindre symtom nu o är rädd för att jag fått ett MA.. 2 v kvar till nästa vul. Är i v 9+1 ... blir galen.

Är det inte dags att Någon kommer på hur man kan göra en hemmagjord vul apparat!!!
    Fast du vet... VUL i sig gör ju egentligen ingen skillnad (bara för att kolla, man kan ju inte GÖRA något)...
    Ska hålla mina tummar för att allt är bra. Pepp och styrkekram! Du MÅSTE tro.
  • Saftmedbulle
    Bubbibalubbi skrev 2011-11-22 18:59:21 följande:
    Jag var på superprivat ultraljud häromdagen för att kolla folliklar, och det gick att få tid på en gång. Men då kostade det 600 kr.
    Wow! "Superprivat"... ? Låter ju spännande... Hemma hos dig eller? (finns det privata och superprivata UL?)
  • Saftmedbulle
    Barbaboo skrev 2011-11-23 16:05:15 följande:
    Det jag tror om att oro KAN orsaka missfall är den långvariga stressen (kortisol) som utsöndras... Kortisol kan göra att blodet koagulerar...

Men hur kan det bli så många barn i de orodrabbade länderna isåfall?

Progesteron är för jäkla drygt!
    Men vissa känner ingenting av det, lyllos :)
    Näää, tror oxå att det det med oro är överskattat. Skönt med lite hopp i tråden i alla fall!
  • Saftmedbulle
    Bubbibalubbi skrev 2011-11-23 17:46:59 följande:
    Nej, men det finns ju privata som är med i Landstinget, och man får betala vanlig taxa. Sedan finns de de privata som inte är med i landstinget, och där man får betala vad det kostar. Och det var det jag menade med superprivat. :D
    Ok... (nästan lite besviken... tyckte superprivat lät spännande, men jag fattar vad du menar ;)
  • Saftmedbulle
    Bubbibalubbi skrev 2011-11-23 17:58:03 följande:
    Absolut! :D

Jag tror inte att jag skulle vilja kolla ofta även om jag hade UL.
    Är lite rädd för strålningen, och OM jag blir gravid igen så funderar jag på att vänta till vecka nio, eller ännu hellre v 12 med UL. Men vi får se... 
    Precis så tänker jag oxå. UL gör ju ingen skillnad... det är bara för att försöka tro att man har koll på läget. Har hört att UL dessutom kan öka risken för missfall (vill inte skrämmas, men ändå), så jag tror inte man ska ta sånt i onödan.
    Kommer oxå att vänta med UL OM (NÄR) jag blir gravid...
  • Saftmedbulle
    tussan11 skrev 2011-11-26 10:20:56 följande:
    Hej på er!

Nästa vecka skulle jag göra undersökn av livmodern. Så vi höll upp denna ägglossning, hade sex en gång några dagar innan. De tidigare graviditeterna har vi haft sex samma dag som äl, o det har inte tagit sig annars. 

Mensen kom inte, den har bråkat förr, men nu sitter jag här med ett plus... Har inte känt nått. Eller beror kanske på att att jag inte letat, vet inte, brösten ömmar lite, mår lite konstigt o magen är lite svullen.

Ja så nu står jag här igen inte  hunnit få några mediciner. Är i v 5, missfallen har alla skett före v 7.

Att inte kunna glädjas åt plusset, åh tänk om man kunde det...  Ska iaf ta tiden på Carlanderska på tors, hon kan kanske inte se nått, men jag går dit. Blöder jag kan hon ju iaf konstatera missfallet. Så neggo ja e..

Ha en bra dag!
    Men vi håller tummarna fett hårt för att det ska gå bra för dig!
  • Saftmedbulle

Hmm, förstår hur du känner... Jag hade stor 40-årsfest bara en dryg vecka efter mitt andra missfall. Inte kul... Vi håller fortsatt tumme för att allt går bra för dig!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?