-
För att se att det är fri passage mellan äggledare och livmoder. Man använder en kontrastvätska så att man ser hur livmodern och äggledarna ser ut, strukturen osv.Together90 skrev 2011-09-22 20:19:28 följande:Najje- Varför gör man sköljningar av livmodern ?
-
timoa: Vad spännande, så nära BF. Skönt att se någon som har lyckats och gått hela vägen! Är i v 10 nu och oroar mig dagligen för att se blod på pappret. Var in på nytt VUL i tisdags och båda hjärtana slog, men kan ändå inte släppa tanken att de kanske har slutat utvecklas... har du haft oron hela tiden eller slappnar man av någon gång??
-
Hej tjejer!
Åkte in till gynjouren idag pga av magont i flera dagar. har varit jätteorolig, inte sovit och bara väntat på blodet...
Som tur var såg allt bra ut, båda hjärtana slog och en av dem rörde sig jättemycket och vinkade.
Men jag har svårt att slappna av och njuta, det är skit att man inte kan känna sig helt lycklig.
Just nu är jag lugnad, men om en vecka kommer jag vara nojjig igen.
Går in i v 11 idag, men för mig är det inga garantier...
Ursäkta att jag deppar även om jag har lyckats, men det var inte länge sedan jag själv kämpade och dessa sju åren har satt sina spår...
Största varmaste kramen till alla er som kämpar, ni är superhjältar! -
Hoppas det! Gjorde du KUB?timoa skrev 2011-10-04 21:44:45 följande:NAJJE- men ååååååååååå vilken lycka!!! bägge lever! och v11! förstår ändå din oro, och du ska inte känna du behöver be om ursäkt. vi alla härinne vet ju dessvärre att saker & ting kan gå snett,och förstår dig.
men tycker det bådar SÅÅÅÅ gott, tror du kommer säkert noja nästa vecka, men om ett par v tror jag faktiskt det värsta lagt sig.
kram!!! -
Annica: Gulle dig för fina och kloka ord! Har funderat på doppler, men har läst att det finns vissa risker med det. Läkarna idag sa dock att det bara var att ringa om jag kände minsta oro så får jag komma och kolla, så det känns jättebra!
-
ninnin: Jag har tagit Crinone, tog det bara på morgonen. Tyvärr tålde jag inte riktigt det, blev alldeles röd och det sved som sjutton. Men jag vet många andra som har tagit det och som det fungerar bra för, skönt att bara ta en gång om dagen!
Annica: Precis som timoa skrev så har det något med strålning att göra plus oron om man inte hittar hjärtljuden.
Timoa: ja, det hade vi tänkt göra. Fick du fixa tid själv eller gjorde din BM det? -
okej. Var på inskrivning idag, men glömde självklart att fråga om detta!timoa skrev 2011-10-05 18:21:58 följande:Najje- det var hos BM, hon skickade remiss så jag behövde inte göra ngt, fick papper hem med en tid...
-
ok, jag är "bara" 32. Ska ringa till dem imorgon och fråga. Är i v 11 så måste väl beställa tid snart?timoa skrev 2011-10-05 19:50:36 följande:om du är över (tror) 35 så brukar de sjä'lva ta upp det.beror lite på var du bor.
kan vara så att du är för ung, då tror jag du måste kosta på ett själv.... -
Tack för hjälpen, ska fixa det imorgon!timoa skrev 2011-10-05 20:37:43 följande:du unga qvinna ...
det måste göras senast v 13+ ngn dag så det är nog hög tid att boka.... -
Åååååh, Timoa!!! Jättegrattis, vilken lycka!!! Kramar i massor, ta hand om er nu!