• che71

4 missfall.. Finns det hopp?

missfall nr 5
    var på VUL i fm
    Gråter

• che71
    Mamma77 skrev 2013-02-14 12:10:15 följande:
    Men älskade vän, sa dom när det stannat av? Jag vet att inga ord hjälper just nu, men jag VET precis hur du känner. Finns här! Kram
    Nej allt hade blött ut igår eller inatt, så det fanns inget kvar
    idag blöder det inte så mycket
    Kram
  • che71

hcg var 2000 någonting sa ssk som ringde, så de ska kolla igen på måndag
    lite högt men inget konstigt med tanke på att jag började blöda igår vid lunch o inte rejält förrän sen em igår
    Läkaren var inte orolig för utomkveds men de måste tydligen göra så enligt rutinen.
    Tror att hcg efter förra missfallet var 100 någonting men då hade jag blött i 2 dagar o så pyttelite ytterligare någon dag innan dess.

• che71
    Mamma77 skrev 2013-02-14 17:20:48 följande:
    Det tar ju ett tag innan HCG går ner, men om det var 2000 har det nog gått ner en del redan. Jag är så ledsen för dig/er. Men om du har styrka ge inte upp. Jag har funnit styrka trots 16 st å inga förklaringar. Ta dig tid att läka! Kram
    Vi ska inte ge upp än... mest att jag inte har så mycket tid...fyller 42 i sommar..
    Så kan det gå när man träffar en kille som inte vill ha barn, vi var ihop i 10 år innan han lämnade mig.
    Då hade jag plötsligt en chans att träffa någon ny o försöka få barn, men det var kanske tyvärr för sent.
    Har längtat efter barn i 8 år, o försökt i 2½ år.
  • che71

Den första graviditeten var på "naturlig" väg o sen tog det lång tid så vi fick prova Pergotime.
    De senaste 4 grav. är med Pergo.
    Pergo kan väl inte göra så att missfallsrisken ökar?
    De hjälper ju bara ÄL eller hur?

Drömde oroliga drömmar inatt...igår på dagen gick det bra..grät inte ens på sjukhuset vid VUL (vilket jag inte kunnat hålla mig ifrån tidigare) då missfallet konstaterades...det var som att tårarna tagit slut.

Hur orkar man om o om igen?

Vi har ju inget val, inga barn, o tiden rinner ut...bara en gång till tänker jag alltid..nästa gång ska det väl gå vägen..
    men tänk om det inte gör det o jag sen är 42?!
    När ska man bestämma sig att det blir inga barn o förlika sig med det...planera för ett liv utan barn?!
    Som det varit nu i 2½ års tid tänker vi bara NÄR vi får barn...var ska vi bo..tittar på hus...planerar föräldraledighet så att den ska räcka länge...ser fram emot alla utflykter o roliga saker att göra med barn...vilken säng, vilket skötbord...tjuvkikar på gulliga kläder..tänker på namn...
    Men det kanske faktiskt aldrig blir SEN.
    Jag ser alla barn överallt, alla gravida magar...alla på jobbet som fått barn eller är gravida...tiden går så snabbt.
    Vi står kvar ensamma.
    Vad ska man göra med all längtan?

• che71
    mammas4killar skrev 2013-02-17 16:13:09 följande:
    Nu har jag inte läst alla inlägg, men kramar till alla er som fått miss fall osv. själv har jag ett MA och ett missfall. Vid ma:t så dog bebben i v.22 och sedan missfallet i v. 8 nästan på dagen ett år efter lillan blev en ängel.

Jag vet inte hur jag ska våga igen, och det är som med dig TS, jag är 40 och äggen blir ju sämre. Är så himla rädd att det ska bli missfall eller ännu värre ett ma i sen graviditet. Hur ska man våga igen? Jag och min sambo har inga gemensamma barn men däremot så är han som pappa till min yngste men han vill väldigt gärna ha en "egen", han blev pappa till min yngste när han var 1 1/2 år så han har ju inte varit med om allt innan.

Kan ni ge lite pepp hur man ska våga?  
    Välkommen!!
    Beklagar dina missfall!

Ja, hur orkar man o hur ska man våga?
    Jag vill ha barn. Vi har inga, så vi har inte mycket val. Jag är 41½ år nu o vi har försökt i 2½ år o jag fick det
    5:e missfallet i onsdags.
    Nu sätter jag allt mitt hopp till Aten o en Dr D som utreder immunologin som inte svenska läkare bryr sig om.
  • che71
    lill111 skrev 2013-02-17 21:43:40 följande:
    Vad är fertile xx ngn som vet, tacksam för svar! Härligt att det går bra mamma 77! Che, finner i ha ord, vet känslan... Jag är ku med inne på immunbehandling, men har inte råd att åka till Athen:((( hoppas TWHs gyn vill testa olika mediciner på mig:)) kram, kram!
    Var bor ni i landet?
    Jag vill också vara försökskanin!!!!!
    Malmö bor jag i.
  • che71
    Annica P skrev 2013-02-22 20:00:23 följande:
    Välkommen mammas4killar! I mitt fall (5 MA på raken) handlade det mest om att jag inte hoppades mer och förlusterna blev lättare att ta. MA var normalfallet och en lyckad graviditet skulle vara en vinstlott bland alla nitar. Säkert ett negativt sätt att se det, men efter 3 MA gick det inte att gå "all in" vid nya graviditeter. Sedan gick det vägen sjätte gången, men jag tog inget barn för givet innan hon var född.

Mer å den positiva sidan har jag tänkt att det finns så mycket annat elände man kan råka ut för, som inte jag drabbats av. Jag bor i Sverige och kan inte ens tänka mig vad krig och riktig fattigdom innebär. Vi har heller inga dödliga sjukdomar i familjen och vi hade även lyckats att blir föräldrar en gång redan. Hoppas att du hittar ditt sätt att gå vidare.  Kram!

Mamma77: vill inte läkaren sjukskriva dig längre? Med din historia och ett stressigt jobb tycker jag inte att det borde vara något problem. Jag blev sjukskriven vid mitt 4:e MA för att testa om det skulle hjälpa (från plus och det skulle ha varit minst till v 12 om vi kommit så långt). Förvånande nog var det heller inga problem med Försäkringskassan!   

Hej!
    Härligt att du fick barn till slut!!!
    Men den 6:e gången, fick du någon behandling som hjälpte dig då?
    Belv du sjukskriven då också?
    Ingen läkare har ens pratat om sjukskrivning i mitt fall.
    Jag jobbar inom vården o det är stressigt o tungt.
    Det enda de gått med på är Fragmin pga APC resistensen de hittade på missfallsutredningen.
    5 missfall på 2½ år är det nu.
    Om 2 veckor reser vi till Aten för immunutredning.
    Så trist att behöva söka hjälp utomlands men läkarna här verkar inte intresserade.
  • che71
    annlis72 skrev 2013-02-27 11:00:57 följande:
    Hejsan!

Hoppar in här på tråden om det går bra??

Har skummat lite i tråden och känner att jag är i samma sits som ni andra och hoppas verkligen våran tur kommer oxå!

Har 3 mf bakom mig från 2012. Mf nr 1 (v9) 31/12, 2011, Mf nr 2 (v8+) 22/5, 2012, Mf nr 3 (v6) 29/9, 2012.
    Har fått mf-utred. via landsting men det visa inget förutom att jag är APC-recistant. men inga åtgärder förens v.12 då trombyl skulle sättas in. De har skyllt på min ålder, har fyllt 41 i år.

Jag har problem med min sköldkörtel och äter levaxin sedan 2 år tillbaka. Mina tsh värde har legat allt från 1,9tills nu låg de på 2,8 men det är inget fel på den säger de och har inte med mina mf att göra.

Tycker vi inte har blivit tagna på allvar via landstinget och har nu vänt oss till privat och där hände det lite.
     Fick Trombyl redan insatt nu 75 mg, har fått ta om mina tsh och via min husläkare har vi högt dosen levaxin till 75mg. De har tagit antikroppar, för det hade de inte tagit på mig och de kollar även fsh, amh och progesteron. De kolla även min sambos spermier nu. Har fått pergotime till nästa mens för "bootsa" på ägglossningen.
    Har inte fått svar på proverna än och känner mig lite nervös och tiden bara rinner iväg för oss.

Har lite funderingar på det här med prednisolon och progesteron, ska nämna det till läkaren när han ringer om provsvaren, kan väl inte skada att man provar även om svaren är bra??
    Har krämen progersteron all hemma och funderar på att börja med den om jag skulle plussa, använde den vid sista mf så då hjälpte den ju inte, men kan ju vara värt att testa igen.

Går även till en naturläkare och tar örter, bla för min sköldkörtel och för fruktbarheten.
    Min kropp har varit i obalans och behövde stärka upp både lever, binjurar och sköldkörtel och är de i obalans och trötta så orkar inte kroppen att hålla kvar en graviditet.
    Vet inte om det hjälper men det kan ju inte skada heller!!

Är det någon mer som har ätit naturmediciner och det lyckats för???

AnnicaP: läste någonstans att du varit inne på naturmediciner, försökte läsa på din sida men kom inte in. Kan du nämna lite hur du gjort, och vilka preparat du andvänt??

Känner mig lite depp emellanåt och detta tär verkligen på förhållandet, glädjen liksom har försvunnit!Gråter
    Ibland vill jag bara ge upp, det är inte meningen att vi ska lyckas, men samtidigt vill jag tro att vi oxå kommer dit med ett litet pyre i famnen Glad

Vill lyckönska alla här inne som är gravida och som fått barn!!

Kram
    Hej!
    Så ses vi här också.Glad
    "Min" läkare ville inte skriva ut prednisolon eller progesteron.
    Men Fragmin får jag pga APC resistensen o har tagit det de senaste 2 graviditeterna men det räckte inte.
    5 missfall blev det för 2 veckor sen.Obestämd

Nu ska vi till Aten o reda ut om det är mitt immunförsvar som orsakar missfallen o i så all få behandling för det.
    Det är sista chansen....tiden rinner iväg.
  • che71

annlis72
    "Allt hänger i luften, blir vi någon familj eller ej, vart ska vi bo, ska vi börja titta på hus eller ej, allt är en enda ovisshet!! " skrev du.

Känner så igen mig i det. Vi letar också bostad sedan snart 3 år...visst vi sitter inte i sjön, bor litet men mysigt nu.
    Min sambo vill ha hus, jag kan tänka mig det om det inte är för stort o för mycket renovering.
    Men varje gång vi hittat ett bra hus så backar han o vill vänta o se...blir det barn eller inte.
    Visst är det en evig väntan o ovisshet..men vi är en "familj" redan nu även om det är bara vi 2.

Var o tog hcg  idag igen o nu var det nere i 11, så segt men ok enligt ssk, behöver inte ta fler hcg nu.
    Det har blivit många stick sista 2 veckorna..5 faktiskt....o så Fragminsprutorna i 3 veckor innan dess.
    Men nu dröjer det 11 dagar till prover i Aten i alla fall.
    Hoppas mensen kommer igång snabbt, helst innan Aten!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?