4 missfall.. Finns det hopp?
missfall nr 5
var på VUL i fm
missfall nr 5
var på VUL i fm
hcg var 2000 någonting sa ssk som ringde, så de ska kolla igen på måndag
lite högt men inget konstigt med tanke på att jag började blöda igår vid lunch o inte rejält förrän sen em igår
Läkaren var inte orolig för utomkveds men de måste tydligen göra så enligt rutinen.
Tror att hcg efter förra missfallet var 100 någonting men då hade jag blött i 2 dagar o så pyttelite ytterligare någon dag innan dess.
Den första graviditeten var på "naturlig" väg o sen tog det lång tid så vi fick prova Pergotime.
De senaste 4 grav. är med Pergo.
Pergo kan väl inte göra så att missfallsrisken ökar?
De hjälper ju bara ÄL eller hur?
Drömde oroliga drömmar inatt...igår på dagen gick det bra..grät inte ens på sjukhuset vid VUL (vilket jag inte kunnat hålla mig ifrån tidigare) då missfallet konstaterades...det var som att tårarna tagit slut.
Hur orkar man om o om igen?
Vi har ju inget val, inga barn, o tiden rinner ut...bara en gång till tänker jag alltid..nästa gång ska det väl gå vägen..
men tänk om det inte gör det o jag sen är 42?!
När ska man bestämma sig att det blir inga barn o förlika sig med det...planera för ett liv utan barn?!
Som det varit nu i 2½ års tid tänker vi bara NÄR vi får barn...var ska vi bo..tittar på hus...planerar föräldraledighet så att den ska räcka länge...ser fram emot alla utflykter o roliga saker att göra med barn...vilken säng, vilket skötbord...tjuvkikar på gulliga kläder..tänker på namn...
Men det kanske faktiskt aldrig blir SEN.
Jag ser alla barn överallt, alla gravida magar...alla på jobbet som fått barn eller är gravida...tiden går så snabbt.
Vi står kvar ensamma.
Vad ska man göra med all längtan?
annlis72
"Allt hänger i luften, blir vi någon familj eller ej, vart ska vi bo, ska vi börja titta på hus eller ej, allt är en enda ovisshet!! " skrev du.
Känner så igen mig i det. Vi letar också bostad sedan snart 3 år...visst vi sitter inte i sjön, bor litet men mysigt nu.
Min sambo vill ha hus, jag kan tänka mig det om det inte är för stort o för mycket renovering.
Men varje gång vi hittat ett bra hus så backar han o vill vänta o se...blir det barn eller inte.
Visst är det en evig väntan o ovisshet..men vi är en "familj" redan nu även om det är bara vi 2.
Var o tog hcg idag igen o nu var det nere i 11, så segt men ok enligt ssk, behöver inte ta fler hcg nu.
Det har blivit många stick sista 2 veckorna..5 faktiskt....o så Fragminsprutorna i 3 veckor innan dess.
Men nu dröjer det 11 dagar till prover i Aten i alla fall.
Hoppas mensen kommer igång snabbt, helst innan Aten!