Inlägg från: camilla 87 |Visa alla inlägg
  • camilla 87

Illamående? SE HIT! Detta funkar!

Är i vecka 7 och mår jätteilla, har ingen energi kvar! Beviplex forte, ska köpa det! Ska man äta det tillsammans med postafen eller kan man prova Beviplex för sig själv först?

• camilla 87

Provade Beviplex igår, utan effekt. Tog sedan en Postafen också, då lyckades jag i alla fall sova hela natten ända till kl 7 innan jag vaknade och mådde illa. Har pratat med BM nu angående mitt illamående , hon tyckte jag skulle komma in och prova på akupunktur. Så nu ska jag dit kl 2 i eftermiddag, lite läskigt..

• camilla 87

Har avbokat akupunktur-mötet, tänkte prova med att äta Beviplex och Postafen tillsammans 2 gånger om dagen innan jag ger mig iväg och betalat för akupunktur. Tog pillrena tillsammans imorse för ungefär 2 timmar sen, och känner mig lite bättre faktiskt. Hoppas på att detta kan hålla åtmintone det allra värsta illamåendet i schack!!

• camilla 87

Tabletterna + postafen fungerar rätt bra faktiskt, känner mig bättre. Kl 8 ska jag ta tabletterna igen. Hoppas jag får sova gott.

• camilla 87
    marilyn84 skrev 2010-10-21 20:11:34 följande:
    Men oh, Beviplex Forte var helt slut :(
    Åh typiskt! Prova ett annat apotek! Om det finns!
  • camilla 87

Jaa tack för tipset! Är stor skillnad faktiskt =))

• camilla 87

Tror inte att tabletterna finns på ICA tyvärr.

• camilla 87
    Arne Per skrev 2010-10-25 12:26:06 följande:
    Så fick jag äntligen tag på tabletterna. Sitter och väntar på att det ska verka. Kommer det direkt eller efter några dagar? Gäller det att ta tre per dag?
    Jag tar Beviplex + Postafen samtidigt var 12e timme. När jag endast tog Beviplex så fungerade det inte. Men när jag tog Beviplex och Postafen tillsammans så började det verka ganska snabbt tror jag. Vet att jag tog dem på kvällen innan jag la mig och då sov jag min allra första natt utan att vakna illamående vid 3tiden, på flera veckor. Tar dom kl 8 på morgonen och 8 på kvällen. Det hjälper inte helt och hållet för mig, men jag sitter i alla fall inte och skakar helt utsvulten i sängen längre utan att kunna äta något, jag klarar av att äta frukost och små mål mat. Vissa dagar lyckas jag gå i en affär utan att må alltför illa.
  • camilla 87
    Anna4 skrev 2010-10-26 20:52:12 följande:
    Hej! Jag har mått väldigt illa med mina tidigare barn och blev glad för detta tips. Frågade min barnmorska men hon avrådde mig, sa att det inte var bra med alla vitaminer. Har ni frågat era? Vad sa de?
    Min barnmorska sa att jag absolut kunde ta Postafen + Bivoplex forte 2 ggr per dag, det skulle inte vara någon fara så länge man inte överskrider de rekommenderade doserna.
  • camilla 87
    Fridayyy skrev 2010-10-27 17:08:33 följande:
    Min mamma var på apoteket och de hade inte Bivaplex utan det blev Pyridoxin Recip (endast b6-vitamin men 40 mg), mamma sa att jag var gravid och det står på bipacksedeln att det inte är nån fara. Min BM sa till mig att jag skulle helst köpa vitaminerna på Apoteket och inte beställa ex på nätet. Jag tror inte heller man ska ta en "massa" vitaminer men det är ju inte det det handlar om.
    Nä precis, en massa vitaminer handlar det ju inte om. Och förhoppningsvis behöver man inte äta dessa B-vitaminer hela graviditeten utan bara nu när illamående är som värst och man verkligen kan behöva en liten hjälp mot det.
Svar på tråden Illamående? SE HIT! Detta funkar!