• Cathrine83

Illamående? SE HIT! Detta funkar!

Vill dela med mig till alla illamående vänner där ute vad jag just upptäckt.

Är själv i v 8 och illamåendet har verkligen gett sig till känna.
    Jag läste att vitamin B6 har positiv inverkan på graviditetsillamående. Istället för att ge mig iväg till affären för att handla mat som innehåller B6 gick jag till apoteket och hittade:
    "Beviplex forte" Fyra B-vitaminer, som innehåller 15mg B6 (pyridoxin) 1-3 tabletter dagligen.
    "Inga kända risker vid användling under graviditet med normala doser"

Jag tog den första tabletten igår i samband med middagen.
    Inget illamående under hela kvällen och natten. Vaknade i morse och kännde inte då heller. Blev då istället orolig och sa till min sambo, -jag mår inte illa längre, nu har det gått snett.
    Såklart kom illamåendet tillbaka och jag tog en tablett till. Jag mår jättebra!

Det skulle vara roligt om fler som besväras av illamående provar och sedan rapporterar om det funkade lika bra för er!

Stort lycka till alla!

• Svar på tråden Illamående? SE HIT! Detta funkar!
  • Mullet

Det skulle man ju ha vetat! Några veckor försent bara :)
    Men spännande att se om någon annan testat och fått samma resultat!

• NellieB

ÅH! Ska prova! Provar vad som helst just nu!
    Är oxo i v 8 och mår illa hela tiden!

• camilla 87

Är i vecka 7 och mår jätteilla, har ingen energi kvar! Beviplex forte, ska köpa det! Ska man äta det tillsammans med postafen eller kan man prova Beviplex för sig själv först?

• Cathrine83

Jag äter inte Postafen utan bara Beviplex, 3 tabletter om dagen. Funkar fortfarande jättebra!

Prova genast och meddela om du upplever samma effekt!

Lycka till!

• camilla 87

Provade Beviplex igår, utan effekt. Tog sedan en Postafen också, då lyckades jag i alla fall sova hela natten ända till kl 7 innan jag vaknade och mådde illa. Har pratat med BM nu angående mitt illamående , hon tyckte jag skulle komma in och prova på akupunktur. Så nu ska jag dit kl 2 i eftermiddag, lite läskigt..

• camilla 87

Har avbokat akupunktur-mötet, tänkte prova med att äta Beviplex och Postafen tillsammans 2 gånger om dagen innan jag ger mig iväg och betalat för akupunktur. Tog pillrena tillsammans imorse för ungefär 2 timmar sen, och känner mig lite bättre faktiskt. Hoppas på att detta kan hålla åtmintone det allra värsta illamåendet i schack!!

• Fridayyy

Jag köpte juice med B6 och åt banan så jag kom upp i 1,5 mg-2 mg men tyckte inte det hjälpte, kanske ska testa tabletterna. Hade ju tänkt att göra det innan.

• camilla 87

Tabletterna + postafen fungerar rätt bra faktiskt, känner mig bättre. Kl 8 ska jag ta tabletterna igen. Hoppas jag får sova gott.

• Caaatrin

Jag köpte tabletterna igår. Funkar hyfsat, det värsta har släppt. Dom har även gjort mig lite piggare! Tar dom 3 gånger dag.

Svar på tråden Illamående? SE HIT! Detta funkar!