Illamående? SE HIT! Detta funkar!
Tack för tipset i denna tråd, det har verkligen varit min räddning!
Jag mådde så illa för en vecka sen att jag började undra om jag verkligen inte var sjuk också, alltså inte endast gravid. Var tvungen att stanna hemma från jobbet. Men när jag frågade efter vitamin B6 som hjälp emot graviditetsillamående på apoteket så sa hon att hon aldrig hört talas om det. Hon kollade i FASS att det ej var skadligt, men sen så rådde hon mig att istället testa Postafen (åksjukepiller). Jag sa att jag läst att man kan bli trött av dem, men då sa hon att jag skulle testa med en halv till att börja med. Så det gjorde jag.
En halv gjorde ingen direkt skillnad vad jag kunde känna så jag tog den andra halvan också efter nån timme. Tur att jag var ledig, för följden blev att jag totaldäckade (kände mig nästan drogad!), men jag mådde fortfarande illa... Så trist.
Då åkte min man iväg och köpte vitamin B6 (på ett annat apotek, även där var det en nyhet för personalen). Dagen efter så testade jag att enbart äta vitamin B6, ej Postafen, och kände mig faktiskt bättre! Inte helt bra, men en otrolig skillnad!
Nu har jag snart ätit dem i en vecka och de är som sagt min räddning. Jag köpte även "seaband" för att ha "som backup" och de har jag använt lite från och till, men jag är lite osäker på om de faktiskt gör nån skillnad eller ej. Kanske lite psykiskt?
Men som sagt! Vitamin B6 är mirakelkuren, och det var här jag läste om det först!
Tack!