• Isak2014

Illamående? SE HIT! Detta funkar!

Hej!

Såg att denna tråden är gammal men vill bara tillägga . Vitamin b6 är ett vitamin som går att få i sig i mat men i en graviditet med kraftigt illamående och allt därtill så är det svårt att komma upp i dosen om du har en brist .

Jag är själv gravid i v 8 och har två barn tidigare . Jag har mått fruktansvärt illa i alla mina graviditeter, sjukskrivning därtill de första veckorna . Testade nu vitamin b6 eftersom denna vitamin ingår i de medicinska pm på olika sjukhus för de med svårt graviditetsillamående . Dosen man ska ta är 40 mg x 3. Vitamin b6 heter Pyridoxin och finns på apoteket receptfritt . Har du en brist så tar det någon dag innan du får effekt när du har byggt upp depåerna. Överskottet kissar du ut så var inte orolig .

Tillägg: du kan inte förvänta dig att den tar bort illamåendet efter en tablett . Jag kände en klar förbättring efter några dagar

I iallafall så har den faktiskt hjälpt mig . Tagit bort det mest ohanterbara illamåendet och lyft mig ur sängen . Den har absolut inte tagit bort allt mitt illamåendet . Men lindrat . Jag orkar tänka igen .

Tidigare graviditeter har jag tagit lergigan men det gör en så oerhört trött och för mig var det inte en möjlighet nu med två barn .

Du kan såklart kombinera b6 med lergigan eller postafen.

Sedan flickor vila .

Ibland kan det behövas en sjukskrivning när det värsta pågår , två veckor räcker . Det är en enorm omställning för era kroppar . Alla de hormoner som frigörs i början av graviditeten kan ha en brutal effekt på kroppen i början .

Men för de flesta av oss blir det bättre efter några veckor .

Jonna ??

Svar på tråden Illamående? SE HIT! Detta funkar!