• Anonym

Positiv erfarenhet av medicinsk abort

Har samma erfarenhet som du. Trodde att jag skulle få monstruöst ont och blöda litervis. Hittills har det blött som en normal mens och särskilt ont gör det inte heller. Fick morfinbaserade tabletter för det ändamålet ändå Oskyldig

• Anonym

Hej!

Jag är llivrädd... vi har precis beslutat att vi ska göra abort =(
    Hela jag skakar!! Vi har en dotter sen tidigare som jag måste hämta på dagis snart också.

Det har hänt för mycket sista tiden som gör att vi inte känner  oss redo.
    Egentligen vill jag inte men det är det enda rätta.

Vart gjorde ni? Stockholm?
    Något ställe att rekomendera?
    Hur går det till.
    Det är en medicinsk abort isf.. men mer exakt.. hur går det till?

Snälla svara!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-31 15:25:40 följande:
    Hur går det till.
    Det är en medicinsk abort isf.. men mer exakt.. hur går det till?

Snälla svara!

Först får man ett piller som avslutar utsöndrandet av graviditetshormon. Vanligtvis känner man inget av detta men man kan blöda lite.

2 dagar senare får man komma in och stoppa in 3-4 piller i slidan som skapar sammandragningar och "missfall" sker. Sedan blöder man och får ut lite klumpar i 1-2 veckor.

För mig gjorde sammandragningarna rätt ont, men eftersom man inte känner nog emellan dom så är det uthärdligt. Ipren hjälper.

Lycka till!

• Anonym
    Anonym (lugn) skrev 2011-01-31 22:05:51 följande:
    Fick höra något om att man inte ska använda ipren, utan alvedon istället. Minns inte varför, men är ganska säker på att de sa så på abortkliniken...?
    Nä, mig sa de inget så till. Jag fick morfinliknande tabletter som jag kunde kombinera med ipren om jag ville sa dem.
  • Anonym

För mig kom allt ut dagen efter första tabletten. Då hade jag mått iall hela dagen och sen fick jag kraftig mensvärk och en kraftig blödning som avstannade efter en timme. Dagen efter åkte jag in på sjukhuset och fick 4 slidpiller, efter ett par timmar fick jag kraftig mensvärk men inte mycket blödning. Stannade hela dagen men inget hände, efter ett par dagar fick jag komma in för vul och då konstaterade man att allt redan kommit ut på första tabletten.
    Jag klarade mig på Ipren och tycker inte att det gjorde särskilt ont, skönt efter att ha läst alla skräckisar på familjeliv..jag var förresten i v 7+4.

Svar på tråden Positiv erfarenhet av medicinsk abort