Inlägg från: Anova |Visa alla inlägg
  • Anova

"Finns det fler nattugglor?"

Lellebror skrev 2011-02-19 12:53:51 följande:
    Det går ett tag för mig att klara mig på så lite sömn, men går jag för länge så blir det som att gå med konstant baksmälla. Nu sover jag 8h ungefär när jag tar mina piller.
    Har ju smärtproblematik i ryggen och värktabletterna är upppiggande
    du behöver alltså "normalt mycket" med sömn. Förstår smärtproblematiken, bor med en person med kroniska smärtor så jag vet vad det handlar om.
    Jag har själv klarat mig sedan säkert 15 år tillbaka på lite sömn utan problem (om jag är frisk).
  • Anova
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-19 12:58:53 följande:
    Jag klarar inte det i mer än några månader, då blir jag psykotisk
    Okej, det låter ju bra att du har tabletter då. Bra att du fått en diagnos och att du vet vad som händer om du sover för lite. Jag vet de som blivit psykotiska utan att veta om varför, kanske de också har haft sömnproblem (bara något som jag just nu kopplade som jag undrat över ett tag... har jobbat med personer med pyskiska funktionsnedsättningar).
  • Anova
    Lellebror skrev 2011-02-19 13:00:35 följande:
    ja är jag frisk då klarar jag mig på mycket mindre sömn.
    När jag körde lastbil ( medans värken höll sig normal ) så sov jag mellan 3 o 5 timmar per natt.

men med värken så blir man så j***a trött i hela kroppen och då får man kompensera det med lite mer sömn
    Jag tycker man blir pigg av att köra bil (har aldrig kört lastbil dock, antar att det är samma koncentration).

Då jag är sjuk oavsett om det är en förkylning med feber eller om det är djup depression så sover jag mycket mer. Men kanske är det ett tecken på att min kropp behöver sömnen?

Jag tror inte att min sambo sover mer nu när han har svåra smärtor än vad han gjorde innan han blev sjuk, jag tror att han sover mindre nu.. (han har varit sjuk i 8 år, vi har bott tillsammans i snart 12 år, så jag kände honom väl innan han blev sjuk). Men det kanske beror på smärtans typ och var den sitter?
  • Anova
    Lellebror skrev 2011-02-19 13:23:21 följande:
    det är mer koncentration i lastbil, 60ton á 24m att hålla reda på.
    jag har haft min värk sedan -99 den sitter i axel/nackpartiet, men vandrar ut i resten av kroppen vid överansträngning.
    Har kronisk inflammation i musklernas mjukdelar
    Verkar läskigt att köra lastbil  Själv är jag lite rädd för lastbilar..

Det är jobbigt att ha ont, det kan jag verkligen förstå. Hoppas det finns några vettiga smärtlindringsmetoder för din värk.  
  • Anova
    Lellebror skrev 2011-02-19 13:25:21 följande:
    va? skulle jag sitta och flirta på fl menar du?
    kan jag väll inte tänka mig
    Vi får diskutera detta på onsdag på daten JM :)
    Du verkar ju vara väldigt uppvaktad på FL
    Eller det kanske är du som uppvaktar?
  • Anova
    Lellebror skrev 2011-02-19 13:30:07 följande:
    nja dom är små o smidiga när man vant sig, då är det värre att sätta sig i en personbil efter man kört lastbil

Värken har jag alltid, har tramadol som ska döda värken totalt men den tar bara ner topparna på den, så dom tar jag bara när jag har så ont att jag inte kan göra någonting.
    Men lastbilar är läskigt stora, precis som bussar. Allt är en vana, men går faktiskt en liten omväg då jag ser en lastbil. Värre är det ju om det dyker upp en lastbil eller en buss i backspegeln. Det är väl tur att jag inte har körkort (än), får gå någon slags lastbil/bussterapi för att våga köra personbil på allmänna vägar.

Tramadol vet jag många med verk som äter, men det verkar inte fungera optimalt för någon. Min sambo äter 3 slags värktabletter inkl. tradolan/tramadol och inget fungerar.
  • Anova
    Lellebror skrev 2011-02-19 13:39:38 följande:
    jag har alla körkort utom buss, funderar dock på om jag ska ta det oxå.

jag har provat dom flesta värktabletter i Fass och tramadol är dom som har fungerat bäst.
    Jag blir av med topparna på värken så jag inte spyr så fort jag rör mig
    Jag tycker det bara är superläskigt att köra personbil.. Busschaufför kanske är ett trevligt yrke? I alla fall behövs det fler trevliga busschaufförer, och du verkar ju rätt så trevlig

Bra att du i alla fall hittat något som hjälper lite.
  • Anova
    Lellebror skrev 2011-02-22 23:18:13 följande:
    de e nära nu.

Noice – Du lever bara en gång

Sov gott så ses vi snart
    Ni måste ju avge rapport i tråden.. Hur det gick osv.
    Jag hoppas att ni får en mysig dejt i morgon..
  • Anova

Åh. Ni är ju nästan sådär äckligt sockersöta ni två.
    Kul att ni hittat varandra.. Ni verkar ju ha mysigt tillsammans, och vad jag förstått är Lellebror bra på att laga mat

Svar på tråden "Finns det fler nattugglor?"