Inlägg från: Mimmlas |Visa alla inlägg
  • Mimmlas

"Finns det fler nattugglor?"

Anova skrev 2011-02-10 04:31:14 följande:
    Då förstår jag varför du är så duktig

Försöker att lära mig att inte överarbeta mina alster, och det är något man måste lära sig helt klart.

nu blev jag sugen att sätta igång och skissa lite, jag fick nya pennor av min syrra i julklapp som jag inte testat än.
    Sen har jag fått lära mig att se former och mönster, inte bilden i helhet.
    Det har gett mig väldigt mycket gratis.
    Det är sjukt svårt att sluta när man väl stör sig på något. Sällan man blir nöjd.
    Gör det, övning ger färdighet ^^
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-10 04:32:08 följande:
    Var sjöng du opera någonstans?

Själv har jag inte ens försökt mig på opera, däremot har jag sjungit i kör från då jag var 5-6  tills jag var 20.
    Jag gick hos privat sångpedagog.
    Svindyrt men alla var övertygade om att jag skulle hamna i sidney om jag fortsatte.
    Sen insåg jag att jag behövde tre år av svindyra lektioner för att komma in på operahögskolan då surnade jag.

Kör har jag också sjungit i väldigt mycket, turnerat och fixat.
    Sjungit med kändisar och för biskopar i halva sverige.
    Höll på att få en karriär som sångerska i kyrkan när jag var yngre men bangade för att jag inte var nöjd med min röst och inte tyckte att folk skulle betala för att jag skulle sjunga.
  • Mimmlas
    Lellebror skrev 2011-02-10 04:33:55 följande:
    hehe min psykolog sa till mig att jag varit med om mer under mitt liv ( var 28då ) än en 80åring brukar hunnit vara med om.

jag skulle kunna bo långt ut i skogen och ha mil till närmaste granne. Bara snabbt bredband och en fungerande bil så är jag nöjd.
    Hah lustigt, som mig då. Jag tror jag va 21 när de sa det till mig ^^
    Jo men precis, det är som man blivit utmattad och mätt på allt som erbjuds i livet så nu vill man grotta in sig.
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-10 04:36:01 följande:
    Ja det är klart, men jag vill inte bo i hus.. Lägenhet utan grannar blir svårt att hitta.

Det är lustigt det där med ålder. Jag placeras ofta in i 20-25 års-facket, jag är 33 i mars, mycket pga mitt utseende tror jag. Däremot har jag väldigt mycket gemensamt med mina vänner som är 50plus.
    Roligt med psykologer som har sådana förklaringar..
    Varför inte hus? Det är superskönt ju, slipper man störa någon när man sjunger mitt i natten eller spelar piano ^^

Min syster är det samma sak för, folk tror att hon är min lillasyster och hon är 11 år äldre än mig.
    Jag har vänner i alla åldrar föredrar att ha det så, har inte så mycket gemensamt med yngre eller jämnåriga. Fast de börjar komma ikapp nu.
    Jo jag blev rätt snopen men det gav mig en tankeställare.
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-10 04:38:09 följande:
    Jag har ingen sådan skolning..
    Övning är ju bra, men jag har nog för dåligt tålamod ibland.. Vill att allt ska bli perfekt på en gång.
    Det är det som jag har gratis, jag behöver inte träna om jag inte vill bli väldigt bra.
    Men jag är ganska nöjd med att vara normalbegåvad och lat.
    När det  kommer till sång blir jag tokförbannad om det inte låter perfekt.
    Samma med dans om jag gör ett fel så hakar jag upp mig på det.
    Målning och liknande är det enda som jag inte lägger så stora krav på.
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-10 04:41:24 följande:
    Skoj. Det är dyrt med sånglektioner, det förstår jag.

Själv ville jag ha en karriär som flöjtist, inte inom sång. Men då jag flyttade till norrland så rann allt ut i sanden.
    Jo det var ganska dyrt, 600 kr i timmen tror jag det kostade.

Hör av dig till kyrkan de vill alltid ha solister.
    Bekvämt att jobba i närheten och dra in lite extra också :)
    Jag spelar piano och flöjt och lite annat men är självlärd.
    Jag är löjligt estetisk helt enkelt.
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-10 04:49:15 följande:
    Jag tar hand om mina förföräldrars hus, och nej, det är inte superskönt att skotta, att klippa gräs, att behöva måla, renovera osv. Jag är otroligt opraktisk.. I en lägenhet ringer jag bara fastighetesskötaren..

jag har inte heller så mycket gemensamt med jämnåriga. Jag lever i en situation som många av mina äldre lever i.. Det är skönt att man kan ha någon att bolla problemen som uppstår i livet med, med någon i samma situaton och då är inte alltid jämnåriga ett alternativ.
    Jag har dessutom många yngre vänner.. jag har massor av vänner helt enkelt
    Haha jaså du tänkte på sånt.
    Det är ju det man har karl till ;)
    Näe men jag är rätt pysslig av mig, tycker om att ordna här hemma. Har jobbat som målare och göra alla renoveringar själv. Himla skoj tycker jag.

Jo det kan ju vara praktiskt att ha någon att prata med som förstår.
    Jag hade väldigt mycket vänner förr men har tappat de flesta efter allt flyttande och byte av kille osv.
    Har mycket bekanta och polare men inga riktiga vänner förutom syrran om hon nu får räknas :P
    Är ganska kräsen vilka jag släpper in. Jag har upptäckt att de flesta tjejer är backstabbing bitches, rent ut sagt livsfarliga.
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-10 04:51:08 följande:
    Det är kanske typiskt esteter. Jag har många vänner som är otroligt begåvade då det gäller konst och musik, de är aldrig nöjda med något.. Jag tycker att de är fantastiska.
    Det är nog anledningen att man blir bra, om man aldrig är nöjd förbättras man hela tiden :)
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-10 04:54:03 följande:
    Jag har spelat i enseble och varit hyfsat duktig, men nu har jag inte spelat i "offentliga sammanhang" sedan gymnasiet, vilket känns som en hel livsstid sedan. Dessutom sålde jag flöjterna då jag flyttade till norrland.

Jag får ibland 'cravings" efter att börja sjunga eller spela igen, men det går snart över.. Jag har så pass mycket att göra så att jag skulle inte hinna.. Det får jag ta då jag blir pensionär det också
    Ja det blir jobbigt att spela utan instrument :P

Jag har en tes som jag lever efter, jag ska aldrig behöva tänka- varför gjorde jag inte det där för.
    Det har funkat väldigt bra hitils. :)
Svar på tråden "Finns det fler nattugglor?"