Inlägg från: Mimmlas |Visa alla inlägg
  • Mimmlas

"Finns det fler nattugglor?"

Anova skrev 2011-02-10 04:59:40 följande:
    Min sambo är nog lite mer händig än vad jag är, men ingen av oss vill bo i hus. Jag är övertygad om att jag aldrig skulle trivas i hus.

Det blir ju så att man tappar bort vänner på vägen, ibland hittar man tillbaka till varandra, ibland skiljs man åt för resten av livet. Jag har väldigt mycket bekanta, men också vänner (sådana som jag kan anförtro mig till). Jag är en sådan människa som alla verkar känna och som alla hör av sig till.. Min telefon är aldrig tyst (förutom vid den här tiden på dygnet).
    Ja någon måste ju bo i skokartong också ;)

Jag lyckas alltid få vänner som har telefonfobi på ett eller annat sätt så när man flyttar så dör vänskapen ut.
    Senast nu förlorade jag den bästa vännen jag haft på många år på grund av en kille. Som jag dessutom parat ihop henne med. Lagom surt det var, vet inte varför heller.
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-10 05:01:03 följande:
    Jag levde också efter en sådan tes.. jag ville göra allt.. Det höll inte i längden för min del.
    Jag ville göra allt, blev utbränd så nu vill jag bara göra det som jag tycker är roligast :)
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-10 05:09:00 följande:
    mail är ju ett bra sätt att hålla kontakten.
    Det är skönt att de flesta av ens vänner på något sätt stadgat sig eller valt att leva ensamma, det är med flick- och pojkvänner ställde altid problem.
    Jo absolut.
    Problemet är väl lite att jag umgås med översociala människor och då glömmer de mig i mängden lite också tror jag.
    Jo det är galet vad folk förändras efter partners. Eller bara försvinner för att de träffat någon.
    Jag glömmer aldrig de som fanns för mig när jag var singel när jag är upptagen.
    Men nu när vi flyttar till sala kommer jag vara som en igel på Jens antar jag. Eftersom jag inte känner en kotte där. Men det är en chans att starta om.
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-10 05:11:32 följande:
    För mig är allt roligast. Det är dumt att ha den inställningen, men jag har gått i terapi och lärt mig säga nej. Nu mera har jag väl lite mer balanserat liv.

Ja förutom sömnen då.. jag ser till min förskräckelse att klockan passerat 5.. Har varit vaken sedan halv sju i går morse.. Det kanske är dax att tänka på sängen..
    Aha jo så var jag innan jag blev sjukskriven. Jag ville allt allt allt men det funkade inte.

Jo det kan nog vara bra att sova lite iaf ;)
    Jag vet inte om jag ska sova alls i natt svårt att bestämma mig.
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-10 05:15:10 följande:
    jag kan bara önska dig all lycka till i Sala.. kom gärna tillbaka till tråden någon annan natt..

Nu går jag och lägger mig. God natt, eller det heter väl god morgon?
    Tackar :)
    Jodå det lär jag göra.
    God morgon och sov gott då :)
  • Mimmlas
    Lellebror skrev 2011-02-10 05:40:08 följande:
    jahapp då var jag tillbaks
    värdelöst när man har värk och dom enda värktabletterna man har hemma är upppiggande.
    så nu blir jag nog sittandes vaken tills läkaren ringer kl12
    Låter inge vidare det där.
    Jag kom just på att jag faktiskt har sömntabletter men det är lite sent påtänkt nu :P
  • Mimmlas
    Lellebror skrev 2011-02-10 05:46:54 följande:
    jag ska be läkaren skriva ut sömntabletter i morgon
    Kan vara bra att ha om man ska försöka ordna upp livet :)
  • Mimmlas
    Lellebror skrev 2011-02-10 05:50:28 följande:
    jo det är sant
    jag brukar kunna sova ordentligt men när värken är som värst då går det bara inte
    har ju bara haft värken i snart 12år ;)
    Som min morsa, hon har också ont hela tiden. Hon är fasiken vaken hela natten, somnar av ren utmattning vid sex på morgonen ungefär.
  • Mimmlas
    Lellebror skrev 2011-02-10 06:03:57 följande:
    NEVER...no matter the situation...NEVER take a laxative and a sleeping pill at the same time!

när värken är som värst brukar jag somna av utmattning tillslut,
    det jobbiga är att tramadolen är upppiggande, så det längsta jag varit vaken är 53h sen slockande jag och sov i 24h
    Hahah vafan jag kan gissa vad som hände :P

Tramadol är inte direkt sövande nej.
    Jag har varit vaken i tre dygn som mest, sen sov jag i åtta timmar?!
    Jag har väldigt konstiga dygnsrytmer. Men det är mest när jag är stressad.
  • Mimmlas
    Lellebror skrev 2011-02-10 06:09:50 följande:
    jag har perioder när jag inte sover mer än ett par timmar per natt, sen helt plötsligt så klubbar jag 13h timmar rakt av

hehe den med laxermedlet var en status jag hittade på facebook ;)
    Just nu har jag sovit ganska bra men nu är det flytt nästa vecka så jag börjar redan stressa upp.

haha gud vad hemskt
  • Mimmlas
    Lellebror skrev 2011-02-10 06:22:34 följande:
    bara ta det lugnt ;) det tar bara längre tid om man stressar ,9

ska göra ett försök att sova igen tror jag.

;)
    Jag behöver inte göra något egentligen, det är innre stress.
    Gör listor i huvudet och planerar allt i minsta detalj ^^

Gör så du.
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-11 03:04:16 följande:
    hej hej!
    Jag tänker vara tråkig och lämna FL snart, jag behöver verkligen sova..
    Nämen fröken duktig idag då ;)
  • Mimmlas
    Lellebror skrev 2011-02-11 03:04:22 följande:
    yayy me so happy
    Anova skrev 2011-02-11 03:01:37 följande:

det är klart, då måste man ju prata.

Ibland så längtar jag tillbaka till den tid då internet inte fanns , och tv slutade med sina sändningar innan 24. Då hade man ingen anledning att vara uppe, då kunde man iaf få en hyfsat normal dygnsrytm (även om jag läste böcker halva nätterna).

mm tänk va gott man skulle sova om inte internet fanns,
    Men va många roliga människor man inte skulle möta
    Fast bara en stund, killen drar i mig :P
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-11 03:11:28 följande:
    Du får lära honom att lämna dig ifred då du sitter på FL
    Det är inte lätt när han inte träffat mig på några dar, då är han som en liten kramapa ^^
Svar på tråden "Finns det fler nattugglor?"