• 071001

Arg och bråkig-4 åring

Hänger på här. Min fyraåring nöjer sig inte med rop och skrik utan har öven börjat slå mig. Inte heller här har fsk märkt av detta beteende. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att få bukt med det.

• 071001

Ja, ibland här på fl får jag känslan av att vi som föräldrar gjort nåt jätte-fel eftersom Siri är sådan här argbiggas om slåss.

• 071001

Maria222, så vet jag också att det funkar, att hon är trygg med oss och således tar ut sin ilska på allt möjligt hemma. Utbrotten blir så långdragna och jobbiga bara. Senast i morse vaknade hon på fel sida, gissar jag, grät, skrek och sparkade, allt var fel och hon skulle inte gå ivg till fsk. Jag höll mig lugn och sa bara att Jag måste till jobbet, så är det, berätta vad som blev så fel, men det slutade med att jag fick ta på mig ytterkläderna och säga att jag går utan dig isåfall. Känns väl inget vidare, men det hjälpte för hon torkade tårarna, klädde på sig och jag kom bara 30 min för sent till jobbet.

• 071001

Jo men så tyckte jag att jag gjorde. Tog henne i famnen, klappade henne och tröstade men när jag sen sa att nu måste vi sätta fart så började det om igen. Detta var en extrem morgon ska tilläggas, men hon är svår att bara "prata med" när hon sätter den sidan till.
    Det var skönt att se henne glad när jag lämnade henne, ja.

• 071001

Jo, som ni så klokt säger så går det väl över. Känns bara skönt att höra att man inte är ensam.

Svar på tråden Arg och bråkig-4 åring