• MåsteHittaPåNågot

Restaurang i Stockholm?

Är det någon som vill tipsa om bra restauranger i Stockholm? Ska åka en helg med maken och skulle vilja prova några trevliga restauranger. Det finns ju hur många som helst att välja på och det vore bra att få höra era erfarenheter! (Gärna något i närheten av Göta Lejon då vi ska på Romeo & Julia en av kvällarna.)

Stolen var en favorit för ca 20 år sedan, är det någon som vet om den är bra nu för tiden och värd ett besök? 19 glas tycker jag ser intressant ut också, någon som varit där?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Restaurang i Stockholm?
  • viseversa

Nu ligger den inte nära göta lejon. Men restaurangen "döden i grytan" i vasastan har sjukt god mat! Stora portioner och mysig stämning. Dock måsten man nästan beställa bord för att få plats. 

• viseversa
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-02-10 20:06:59 följande:
    Helt klart intressant och man måste ju bara älska namnet Glad
    Tack för tipset!
    japp kan rekomenderas. Man tar buss nr två från odenplan mot norrtull. Den går innefrån stan också(bussen altså. Förbi stureplan bla. Den stannar nästan utanför dörren på restaurangen. man går av stationen innan sissta stationen. 
  • Caffreys

Nära Göta Lejon på Östgötagatan finns Östgöta Källaren, det stället kan jag verkligen rekommendera.

• MåsteHittaPåNågot
    Assis skrev 2011-02-10 20:08:23 följande:
    Vilken typ av mat?
    Är väl öppen för alla förslag utom sushi tror jag. Dock tål inte jag allt för stark mat, men det brukar ju finnas olika starka rätter om man går på ett sådant ställe =)
  • MåsteHittaPåNågot
    Caffreys skrev 2011-02-10 20:11:07 följande:
    Nära Göta Lejon på Östgötagatan finns Östgöta Källaren, det stället kan jag verkligen rekommendera.
    Gillar menyn och det verkar vara bra priser. Men möjligen lite "för mycket" pub känsla. Men skulle kunna vara ett alternativ helt klart. Blev grymt sugen på skomakarlåda som jag inte har ätit på evigheter =)
  • Sofia 81

Finns massa bra i det området! Tex Roxy på Nytorgsgatan, Sardin på Skånegatan. Eller om man vill ha gott kött Jimmys Steakhouse på Tjärhovsgatan (bra mat, men ingen favorit för övrigt, men helt klart värt ett besök). Gillar man indiskt finns det ett gäng bra i området! 

Och håller med tidiagre om Östgötakällaren, men visst, den är mycket pubkänsla, men väldigt god mat. Samma med Soldaten Svejk som ligger några meter därifrån på samma gata, perfekt ställe om man gillar öl :)  

• Tant Green

Just nu kommer jag inte på någonting i närheten av Göta Lejon.... men innan föreställningen tycker jag att ni ska gå tvärs över gatan och ta en drink (eller vad ni nu är sugna på) i baren högst upp i Skrapan (http://www.restauranghimlen.se/skybaren/) och kolla på utsikten. Har ni 3 000 spänn över kan ni ju äta middag där också men annars finns det mer prisvärda alternativ i resten av stan...

Nu kom jag förresten på lite mat också (även om det var ett par år sedan jag var där senast, så jag kan inte garantera att de fortfarande är bra):

Italienskt: www.iltempo.se

Spanskt: www.lacucaracha.se

Tjeckiskt: www.svejk.se

Grekiskt: www.faros.nu, www.kamarina.se

"vanlig (men väldigt bra) kvarterskrog": www.stekpannan.com

Svar på tråden Restaurang i Stockholm?