Inlägg från: Tant Green |Visa alla inlägg
  • Tant Green

Restaurang i Stockholm?

Just nu kommer jag inte på någonting i närheten av Göta Lejon.... men innan föreställningen tycker jag att ni ska gå tvärs över gatan och ta en drink (eller vad ni nu är sugna på) i baren högst upp i Skrapan (http://www.restauranghimlen.se/skybaren/) och kolla på utsikten. Har ni 3 000 spänn över kan ni ju äta middag där också men annars finns det mer prisvärda alternativ i resten av stan...

Nu kom jag förresten på lite mat också (även om det var ett par år sedan jag var där senast, så jag kan inte garantera att de fortfarande är bra):

Italienskt: www.iltempo.se

Spanskt: www.lacucaracha.se

Tjeckiskt: www.svejk.se

Grekiskt: www.faros.nu, www.kamarina.se

"vanlig (men väldigt bra) kvarterskrog": www.stekpannan.com

• Tant Green
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-02-10 21:15:04 följande:
    Ja, 3000 är väl kanske att ta i om nu inte maten är väldigt bra =) Kul att de har gjort en bar där uppe i skatteskrapan. Är det nytt?
    Det har funnits i åtminstone ett år i alla fall, kanske två? Enda anledningen att jag ätit där var att min man fick ett presentkort där på 1500 kr, vilket vi trodde skulle räcka långt Det gjorde det inte... men till halva middagen (trerätters med vin för 2 personer) åtminstone Det var väldigt gott, men jag skulle inte betala så mycket själv! Baren är ju inte heller billig, men utsikten är värd det! Och du ser nog till Faros därifrån, om du skulle saknade det allt för mycket 
Svar på tråden Restaurang i Stockholm?