Restaurang i Stockholm?
Nu vet jag att den här tråden är gammal, men. Märkligt att höra folk rekommendera La Cucaracha. För helvete, jag har haft mitt livs värsta restaurangkväll på den. Maten är ingenting heller, personalen otrevlig - eller åtminstone var de det för tio år sen då min hemska kvåll inträffade.
Och stolen - den duger som lunchrestaurang men inte mer, enligt mig.
Vill man äta tapas. Gå till La Boqueria i Mood-gallerian, de står sig med Barcelonas bästa.
Vill man dricka öl, gå till Queen's Head på toppen av Drottninggatan. De har flest öl i Stockholm och är serviceminded.
Vill man testa japansk-europeisk gourmet fusion, gå till Shibumi nära Spårvägsmuseet/karlavägen/annan gata jag inte minns namnet på, nedanför Engelbrektskyrkan.
Vill man äta flera mindre gourmeträtter med ovanliga smaker, gå till Smak nära korsningen Kungsgatan. Sveavägen.
Vill man äta lite billigare där alla får välja sin mat fritt gå till den stora food court-lokalen K25, Stockholms bäst bevarade hemlighet. Enkelt men roligt! Och gott!
Angående grekisk mat har jag ingen koll, men någon gång ska jag äta libanesiskt meze, t ex på lite flådiga Beirut Cafe. Det är lite dyrt bara. Vattenpipor finns som avslutning om man vill.