• dendäranna

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Ja, jag med... Även om man ställer in sig på ett negativt test och intalar sig att det inte är hela världen, att man kan försöka igen nästa månad osv, så blir man ju ledsen i alla fall... Men då känns det bra med FL där man har sällskap :)

• dendäranna

Chockgravid - vet ej om vi är de enda, bara att jag är det i alla fall ;)

Jag är på dag 27 idag, BIM imorgon tror jag. Fast jag har haft allt från 26 till 30 dagars cykler, även om 28 har varit vanligast. Tänk vad man stirrar sig blind på dessa dagar när man går och väntar :)

Och ja, grattis alla gravida! Själv tar jag glatt emot lite gravbaciller :)

• dendäranna

Äsch, hela mitt meddelande kom inte med, dumma telefon...

Miss Smilla - har du berättat på jobbet eller hur gör du när du åker ner till DK? Jag har gjort två förskök på semestern hittills men vet ej hur jag ska göra om/när jag behöver försöka igen. Vill inte berätta på jobbet än.

Chockgravid - hurra för bra dagar! En kompis till mig skickar pepp-sms till sig själv de dagar hon mår som bäst, så kan hon läsa dem när det känns tungt :)

• dendäranna

Härligt med ett gäng singelflator! Och härligt med alla ni andra också förstås :)

Idag testade jag positivt..! Är både glad, chockad, nervös, förväntansfull och allt däremellan. Hade aldrig trott att något skulle kunna överleva den livmodersinfkammation jag ådrog mig dagen efter inseminationen. Men det verkar det ha gjort i alla fall. Nu ska jag ringa Storken och MVC på måndag och be om de tidigaste testerna som finns att göra (kanske i v 7?), för att så gott det går säkerställa att bäbisen inte tagit skada av att jag varit sjuk.

Men. JAG ÄR GRAVID! Min Lilleman ska förhoppningsvis bli storebror!

• dendäranna

Tack alla för grattis och pepp och lugnande ord! Känner mig redan grymt gravid, haha. Ömma bröst, molvärk, dödlig trötthet. Inget illamående än i alla fall.

Jag har fått tid för inskrivning på MVC den 21/8, då jag kommer vara i vecka åtta (tror jag), så tills dess ska jag jobba på att inte noja :)

Kram till er!

• dendäranna

Vad spännande att höra allas resor och berättelser! Håller tummarna för alla som nu går och väntar på BIM, för er (inkl mig själv) som väntar på att de mest kritiska veckorna ska vara över, för er andra gravida som kanske börjat få fina magar och peppar för förlossningen, och för er med små eller halvstora knyten hemma. Min parvel börjar dagis i november och även det känns som en grymt stor milstolpe :)

Så kram till alla oss!

• dendäranna

Chockgravid - jag är queer och gick hos Lotta på Mama Mia Söder. Jag ringde in och bokade tid när jag redan var gravid och fick då en tid någon månad efter om jag inte minns fel.

Vill du boka in ett möte innan ni börjar försöka? Där vet jag inte hur lång tid det skulle ta, men som gravid ska man ju komma vissa ungefärliga tider för kontroll så de kan ju inte låta en vänta hur länge som helst tänker jag.

• dendäranna

Vivann - välkommen! Någon i den här tråden (tror jag det var) tipsade om att du kan göra ett VUL kring tiden du ska ha ÄL för att säkerställa att äggblåsan är så stor som den ska vara strax innan ÄL. Detta kräver dock en flexibel och hjälpsam gynekolog.

Lycka till!

• dendäranna

Hej Birgitta!

För mig lyckades det på första försöket med barn ett och andra försöket med barn två! Jag hade ställt in mig på att göra 3-4 försök båda gångerna och blev positivt överraskad.

Innan jag inseminerade hade jag hållit koll på mens och ägglossning med stickor och kalender och diverse symptom i ca ett år så jag hade stenkoll på när det var dags att köra, vilket jag rekommenderar! Det är ju ingen garanti för att det ska fungera snabbt men det underlättar säkert.

Lycka till!

• dendäranna

Finskorpan, jag är en sk låghormonare och har plussat sent båda gångerna, så jag säger som övriga, håll huvudet kallt och ta inte ut förlusten i förskott! Svårt att vara neutral och tänka på annat, jag vet, men det tänk att tids nog vet du om det funkat eller ej... Kram!

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!