• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • NZZZZ
    Ciconiidae skrev 2017-08-21 23:38:48 följande:

Tack, hoppas det går lika väl som för dig. Båda gångerna jag blivit gravid har äl-testet slått om vid lunchtid. Verkar vara bästa tiden för att få rätt i tid med inseminationen.

Är det andra barnet?:) grattis!
  • Ciconiidae
    NZZZZ skrev 2017-08-22 00:08:31 följande:

Är det andra barnet?:) grattis!

Ja, det är andra barnet :) var är ni andra ngnstans i processen, väntar ni på äl eller bim?
  • NZZZZ
    Ciconiidae skrev 2017-08-22 06:52:51 följande:

Ja, det är andra barnet :) var är ni andra ngnstans i processen, väntar ni på äl eller bim?

Hur många ggr tog första vs andra barnet?

Jag är inte i exakt i samma sits som ni. Jag har en man men utan spermier. Jag vände mig ändå hit för det var processen jag var intresserad av och tyvärr är det inte många trådar om heterosexuella par som gör inseminationer. Hoppas det är ok?
  • Ciconiidae
    NZZZZ skrev 2017-08-22 13:38:27 följande:

Hur många ggr tog första vs andra barnet?

Jag är inte i exakt i samma sits som ni. Jag har en man men utan spermier. Jag vände mig ändå hit för det var processen jag var intresserad av och tyvärr är det inte många trådar om heterosexuella par som gör inseminationer. Hoppas det är ok?

Det tog på andra försöket med båda, båda blev till i samma rum och med båda fick jag glad gubbe vid lunchtid. Med båda höll jag även på att renovera mellan äl och bim. =D mkt som stämde överens. Det blir också bara 2 veckor mellan bf-datumen. Fick lite flashbacks från första gångens försök.
  • NZZZZ
    Ciconiidae skrev 2017-08-22 15:31:34 följande:

Det tog på andra försöket med båda, båda blev till i samma rum och med båda fick jag glad gubbe vid lunchtid. Med båda höll jag även på att renovera mellan äl och bim. =D mkt som stämde överens. Det blir också bara 2 veckor mellan bf-datumen. Fick lite flashbacks från första gångens försök.

Så du fick positivt utslag vid lunch? Och när inseminerades du? Så himla kul! Hur gammal är du och första barnet?
  • Ciconiidae
    NZZZZ skrev 2017-08-23 14:43:47 följande:

Så du fick positivt utslag vid lunch? Och när inseminerades du? Så himla kul! Hur gammal är du och första barnet?

Fick positivt vid 12 och inseminerades 13 nästa dag. Var ungefär samma sost jag blev gravid. Andra barnet, 32 år.
  • NZZZZ
    Ciconiidae skrev 2017-08-23 14:48:47 följande:

Fick positivt vid 12 och inseminerades 13 nästa dag. Var ungefär samma sost jag blev gravid. Andra barnet, 32 år.

Ok. Så drygt 25 h efter utslag. Fick du ngn ultraljud för att kolla så ägget va på g? Ursäkta tusen frågor. :) hur gammal är första barnet?
  • Ciconiidae
    NZZZZ skrev 2017-08-23 15:08:49 följande:

Ok. Så drygt 25 h efter utslag. Fick du ngn ultraljud för att kolla så ägget va på g? Ursäkta tusen frågor. :) hur gammal är första barnet?

Denna cykeln gjorde jag vul men det var bara för att jag gjorde äggledarspolning i samma cykel. Så vi behövde titta så att ägget och slemhinnan var ok för att få grönt ljus. Första barnet är lite över 2 år. :)
  • az81
    Ciconiidae skrev 2017-08-21 22:24:47 följande:
    Hej, jag ville bara berätta att jag är gravid. Går in i vecka 5 imorgon. =D Lycka till ni som är mitt i försökandet, jag håller tummarna för att ni får ert plus snart.
    Grattis Glad Vad kul!!
  • az81

Jag var i Köpenhamn i går. Fjärde försöket. håller nu alla tummar och tår för att det tar si denna gången.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!