Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
Månblomma: Håller tummarna för dig!!! När kan/ska du testa?
Månblomma: Håller tummarna för dig!!! När kan/ska du testa?
Det är lika jobbigt varje månad. Det tog totalt 8 försök innan jag fick min dotter. Vill inte gärna att det tar lika många gånger nu
Jippie!!! Jag är gravid )
Jag hade tydligen räknat fel på dagarna så de tyckte att jag skulle testa idag också. Gravid 1-2 stod det så vackert
Tack alla!! Känns fortfarande overkligt.
Månblomma: Hur går det för dig?
Månblomma: jag plussade på dag 13 men när jag blev gravid med min dotter plussade jag inte förrän dag 16 så ge inte upp. Det enda jag märker som är annorlunda är att jag är extremt törstig. Håller verkligen tummarna för dig.
Ett tips till alla är att göra en kontrastspolning. Min gynekolog rekommenderade det nu sist och sa att det kan ha en positiv effekt. Det hade det ju
Förra gången tog det mig 8-9 försök innan det tog och nu tog det direkt efter spolningen (och ÄL spruta) Absolut värt att prova!!
Miss Smilla: Jag åkte till Peter ottenståhl på capio kliniken i Lund för ett vul dag 13 och då frågade han om jag inte ville göra en kontrastspolning. Det var inget jag hade planerat men jag har hört många som gör ivf som hade gjort det så jag blev jätteglad att han kunde göra det. Samtidigt som han gjorde ett vul så förde de upp en kateter med kontrastvätska. Det knep lite i magen men inte så farligt. Efteråt fick man 2 små antibiotika tabletter för att inte få ngn infektion. Det kostade inte mer än ett vanligt läkarbesök. Natten till dag 15 tog jag en ÄL spruta och 36 timmar senare (dag 16) inseminerades jag. Tycker absolut att du ska prova och var inte nervös för vad de tycker om ensamstående som åker över till dk. Mysigare människor har jag aldrig varit med om
Miss Smilla: tycker jag absolut att du ska. Jag tror att han slutat i Landskrona nu men är inte helt säkert. Det var jättelätt att ta sig till capio i Lund. Ligger mitt emot stationen
Månblomma: Nej vad tråkigt. Jag hoppas att du ändå kan få en fin jul med din dotter. Besvikelsen slår alltid ner hårt när man får ett minus, även om man tror att man är beredd på det. Lider så med dig
Hbg33: Jag har aldrig känt av speciellt mycket under min graviditet och denna gången var jag säker på att det inte tagit. Kändes som om mensen var på gång. Det enda "annorlunda" är att jag är törstig hela tiden. Så chansen finns ju att det har gått vägen för dig
Hbg33: Jag kommer också från Helsingborg Båda ggr inseminationen lyckats har jag tidigt kännt att mensen var på väg. De ggr det inte lyckades kände jag inget. Jag har i vanliga fall 14 dgr mellan ÄL och mens. Håller tummarna för dig