• Vivann

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hbg33: Jag har en dotter på snart 15 månader och är nu i vecka 5 så det är väldigt nytt Båda är via insemination i Köpenhamn och har samma donator. Nu vill jag bara att de närmsta 7 veckorna ska gå fort så man kommer över de 12 nervösa veckorna

• Vivann

Mamsen11: Jag plussade först på bim-1. De två ggr som lyckades var jag helt säker på att det var kört. Kände av "mensvärken" tidigare än vanligt och tyckte att det hela tiden kändes som om mensen var på gång. Annars har jag inte känt ngt speciellt. Hoppas att det är växtvärk du har, låter precis som mitt iallafall

Hbg33: Första gången var jag på Stork 7 ggr sen bytade jag till Vitanova och då tog det första gången. Denna gången var jag på Vitanova och det tog på andra försöket ( gjorde en kontrastspolning ett par dgr tidigare) Här går de också hela vägen upp i livmodern. De har även ivf om det skulle behövas. Nackdelen är att de är dyrare än den i Helsingör.

• Vivann

Miss Smilla: Lägger de inte upp simmarna i livmodern där du går???

• Vivann

Hbg33: Jag gjorde spolningen hos Peter ottenståhl på Capio i Lund. Kostar inte mer än ett läkarbesök såvida du inte har högkostnadskortet. När jag var på Stork sa de att de använde en liten kateter för att föra upp sperman i livmodern och alltså förbi livmoderhalstappen.

• Vivann

Hbg33: Jag tycker absolut att du ska gå till honom, han är helt underbar

Miss Smilla: Det var inte så farligt. Det knep till lite under spolningen men inte så att det gjorde direkt ont tyckte jag. Mest lite obehagligt. Efteråt fick jag två antibiotikatabletter för att man inte ska få ngn infektion. Snabbt gick det också. Ca 15 min sen var allt klart.

• Vivann

Jag blir lite konfunderad när jag läser allt om var spermierna "släpps". När jag var på Stork för 3 år sedan så sa de att de fördes upp i livmodern, det var därför man sorterade bort de "dåliga" först. Samma sak sa de på Vitanova. Strunt samma, det lyckade ju

• Vivann

Månblomma: Nej vad tråkigt. Jag håller tummarna för dig nästa månad
    Jag mår bara bra. Gör in i vecka 6 imorgon. Sakta men säkert.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!