Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Enligt ISO BMI har min dotter på 3år FETMA?!

BMI görs väl inte förns 4års ålder???

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Isamia skrev 2011-03-25 21:42:12 följande:
    Jodå... "ISO BMI" som är gjort för barn.
    självklart förstod ajg att det var BMI för barn men vårt BVC gör ite det förns år iaf.

Min sov var 106cm vid 3år och vägde 19kg och då skulle vi tänka oss för även fast de inte räknade BMI då. Tycker det är bra att BVC säger till innan det spårar ur. För som förälder kanske man blir lite blind när man ser dem varje dag. Vi fick tips om att hellre servera vatten till måltiderna istället för mjölk varje gång och hellre frukt till mellis än macka+mjölk.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-03-25 21:46:02 följande:
    självklart förstod ajg att det var BMI för barn men vårt BVC gör ite det förns år iaf.

Min sov var 106cm vid 3år och vägde 19kg och då skulle vi tänka oss för även fast de inte räknade BMI då. Tycker det är bra att BVC säger till innan det spårar ur. För som förälder kanske man blir lite blind när man ser dem varje dag. Vi fick tips om att hellre servera vatten till måltiderna istället för mjölk varje gång och hellre frukt till mellis än macka+mjölk.
    skriver som en kratta. BMI för barn görs från 4år på vårt BVC iaf
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Isamia skrev 2011-03-25 21:53:03 följande:
    Okej. Hon dricker vatten ungefär hälften av gångerna... kan minska mjölken ännu mer kanske.
    sen behöver de väl mjölk också men så  att vi inte gav de till alla målen. Min son är idag 4.5år och är 118cm och 23.5kg,mkt större än sina jämnåriga. Oftast ett huvud längre än måna jämnåriga och därav väger han ju en del mera än de också.
    Vi tycker inte han e tjock och inte bvc heller men hans vikt ligger precis lagomt för längden och då är det ju lätt det går åt fel. Tänker inte tillåta honom bli tjock så han får lida för det,är ju vårt ansvar. han älskar mat,sås,godis och allt så vi får dra ner och ge med måtta.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

slänger in en bild på min 4åring som räknas som stor, Han e betydligt kraftigare än många jämnåriga. Ser hans rygg stor ut?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Isamia skrev 2011-03-25 22:21:10 följande:
    Verkligen INTE!! Han ser HELT normalviktig ut. Hur smal ska man va egentligen för att räknas som normal?? Är det "size zero" på barn också??
    Får alltid höra att han e så stor
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

och en bild framifrån
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

BVC sa inte överviktigt men att han låg på gränsen för överviktig enligt BMI

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    mamma till tre busungar skrev 2011-03-25 22:33:50 följande:
    Han ser ur att vara kraftigt byggd med aningens mera underhudsfett än genomsnittsbarnet. Men  inte övervikt!
    Vad söt han är förresten! 
    Tack! En riktig charmör
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    alvide skrev 2011-03-28 15:45:54 följande:
    Ok en bild framifrån. Han ser inte tjock ut.
    Men vad menar man med stor på barn?
    En del säger att min dotter ser stor ut. Alltså inte tjock ut utan hon ligger två kurvor över i längd och vikten ligger under normalkurvan. Så de menar att hon bara är lång för sin ålder och inte tjock.
    Om din son är typ ett år.. Ja, han ser stor ut.
    Är han typ 3 år... Nej, han ser inte stor ut.
    4.5år
Svar på tråden Enligt ISO BMI har min dotter på 3år FETMA?!