Inlägg från: iolanthe |Visa alla inlägg
  • iolanthe

Enligt ISO BMI har min dotter på 3år FETMA?!

Jag skulle aldrig påpeka för nån förälder att deras barn är tjocka, men eftersom du frågar, så ja, jag tycker hon ser tjock ut. Vår dotter var 100 cm och 14,3 kg vid 4, så 20 kg till den längden är mycket tycker jag. Men alla är ju olika, en rund 3-åring behöver ju inte bli en rund vuxen, men risken är ju större. Att röra på er hela familjen låter ju som en jättebra idé, nu är det ju snart vår så ni kan ju cykla eller annars bara vara ute och leka, sparka boll osv.

• iolanthe
    Busbellan skrev 2011-03-25 22:42:36 följande:
    Jag tror det är farligt när bilden för vad som är "normalt" förändras för mycket. De barn som faktiskt är normalviktiga ses av många som spinkiga och de som har lite övervikt ses som normala.
    Det är faktiskt så att fler och fler barn är överviktiga därför är det ganska farligt att se det såhär.

Fetma skulle jag inte kalla det ditt barn har kanske, men överviktig är hon nog. Syns inte bara på siffrorna utan även på bilden tycker jag. barn i 3-års ålderna ska ha blivit av med babyhullet och i den åldern är det helt normal att kunna se revben och ryggrad för det är så kroppen ser ut i den åldern och några år framå till.
    Jag håller med dig, jag vet att min dotter är normal, men tyvärr är det väligt många som anser att hon är spinkig då man ser revbenen. Väldigt många barn har  tyvärr ett fettlager runt kroppen numera .
Svar på tråden Enligt ISO BMI har min dotter på 3år FETMA?!