• Cocco

Enligt ISO BMI har min dotter på 3år FETMA?!

Isamia skrev 2011-03-25 22:17:22 följande:

Skräpmat äter hon mkt sällan! Ingen fara med den biten....

Tyvärr är det så att jag som mamma har haft mycket problem med både depressioner (förl.depp till att börja med) och enorm energiförlust/svaghet, om jag jobbar heltid så orkar jag verkligen INGET annat sen och hennes pappa veckopendlar (det betyder dock inte att dottern är stilla och inget gör... hon är igång hela tiden med sina dockor och springer fram o tillbaka med sina leksaker i lägenheten, hon kan inte sitta stilla vid tv t ex någon längre stund).
    Läkarna hittar inget fel på mig, de säger att det är psykosomatiskt. Jag går hos en KBT-terapeut och försöker träna och hela tiden tänka på min hälsa för att orka med en normal vardag....
    MEN om jag bara orkar så åker vi gärna till leklandet :) eller badhuset osv. Och nu till sommarhalvåret blir det ju mycket lättare då man kan gå till lekplatser o så igen! Och mycket hellre tar síg UT. Då det finns tid och ork. Åsså har hon ju släktingar som kan ta med henne ut också. :)

Inte för att vara sån men för det mesta så blir man piggare av att göra saker.
Svar på tråden Enligt ISO BMI har min dotter på 3år FETMA?!