• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag vill inte ha svängbara hjul då jag har hört många säga att de är skit i snö och ojämn terräng - däremot underbara om man ska gå mycket i affärer.. passar kanske bättre en citytös än en lantflicka som mig. Jag tykcer om att kunna ta promenader i skogen o dyl.
    Det som kan hända med svängbara framhjul är att de kan vika sig o bli sneda, en som hade en teutonia fick byta 3 gånger på ett halvår, som tur  var gick de på garantin. Dessutom så kan de snedställa sig i snö och inte rulla - dvs du måste putta fram vagnen för egen maskin. nej tack - jag är anti små svängbara hjul :)

kelsson - trist du fick en dålig vibb av sköterskan som svarade men det fick jag också en gång jag ringde till min mvc men min bm är UNDERBAR. Jag var på hälsosamtal i vecka 8, vul v 9 och inskrivning vecka 11, mvc läkare vecka 12, KUB test vecka 13 (12+5). Hälsosamtal är bajs. Jag fick broschyrer om rökning o alkohol, och en broschyr från slv.se där det står samma sak som på slv.se. Thats it.

• Speck
    Kelsson1 skrev 2011-04-07 21:10:17 följande:
    Speck: Du ser att du platsar in här som fisken i vattnet! Började nästan gråta när jag i andra tråden läste ditt inlägg. Så får du aldrig säga att du inte skulle platsa in för det gör du!
    Jo jag hoppas att BM är bra även om sköterskan var skit. Jag har nu lugnat ner mig o tycker inte att det är så illa med inskrivning o hälsosamtal ihopbakat. Det var bara mina gravidhormoner som gjorde sig påminda Skrattande
    Lilla gumman då, jag skojjade ju bara med dig Hjärta

Aurora: Det jag skrev var inte enbart riktat till dig utan ett allmänt inlägg om svängbart vs inte svängbart. Har typ inte sett några vagnar med stora svängbara. Eller så är det för att jag inte tittat efter det.

LGT; Jag tränar inte i vanliga fall så ja - jag tränar som vanligt Flört Men nja asså allvarligt så försökte jag ta mig ut på promenader, men första 12 v var jag så trött o illamående att allt kändes jobbigt och jag var så andfådd för minsta lilla.. sen vecka 12-18 var jag ut o gick iaf en gång /vecka en längre prom, men sen slog foglossningen till och jag tycker att om jag klarar av att gå till bilen utan att få ont är en bra dag..... Så jag tränar efter bästa förmåga..
  • Speck
    Kelsson1 skrev 2011-04-08 17:27:51 följande:
    strössel: Härligt att du har mycket att göra, tiden går fortare. Lite spännande med sista progesterondagen? Det går bra ska du se men åtminstone för mig är det lite pirrigt när jag idag har första dagen utan progesteron...
    Jag var också lite nojjjig när jag skulle sluta med crinone men det gick ju alldeles utmärkt och man slipper det förbaskade kladdet! Däremot är det alltid lite traumatiserande när crinoneklumpen så tillslut slädas ur.. uäck.
  • Speck
    Jag mår ok, ganska ont i bäckenet dock, huggsmärtor som fan och molande tryckande värk när jag sitter. Så kan varken sitta gå eller ligga eller stå just nu. Börjar bli hungrig på middag också, men det dröjer nog en stund.

Jag köpte mina första gravbyxor tidigt men det dröjde ett tag innan jag vågade börja använda dom eftersom jag fick lämna tillbaks dom i januari eftersom jag köpte mina i dec så har de ju längre öppet köp.. och va virrigt jag skriver. Jag mena bara att jag va lika nojjig jag, men var tillslut glad att jag köpt byxorna för att de tillslut var de enda som passade :)
  • Speck
    Kelsson1 skrev 2011-04-09 18:11:35 följande:
    Aurora: Jag har extremt ömma bröst. Klagar inte annars men nätterna är väldigt jobbiga då jag vaknar varje gång jag ska vända på mig... Samma här är också trög i magen, fått äta torkade plommon (som inte är någon favorit) för att den ska fungera överhuvudtaget.

Speck: Vilken vecka var du i när du började använda mammabyxor? Tänkte nämligen köpa nya byxor också igår men tänkte som Aurora att det var inte värt eftersom man ändå inte kan använda de länge till...
    Hm.. Jag var inte långt gången alls när jag köpte byxorna... det var i december före jul och jag hade TD 18/12 om jag svarar så, är det precist nog? :P TD har man väl i v 5 tror jag, och jag hade mammabyxor på mig på nyårsafton.. jag hade lätt mammabyxor från vecka 7 iaf! Så där ser ni att NI inte är så överdrivna som jag.. Men vafan skulle jag göra. Jag har ju varit lika smal i så många år att inga andra byxor passade ju, de gick ju inte att knäppa!! Och jag känner mig inte bekväm med att gå med uppknäppta byxor med gummisnodd runt knappen bara...
  • Speck

Vickan: Det kommer nog gå bra på¨KUB!  *stor kram*

Jag o maken har redan kollat ut vilka möbler vi ska ha från IKEA (säng, skötbord, matstol samt en hel del tillbehör typ badbalja etc) och så håller vi ju på och gör om barnrummet. Vi har hittills plockat ner listerna, målat om de flesta av dom (golvlisterna kvar), målat om taket (var hemskt furu innan - nu vitt) och så ska vi bara slänga upp lite målarfärg på väggarna..
    Vi har inte köpt så mycket ännu (nåt enstaka plagg bara och en BRIO bilbarnstol till kampanjpris) men vi ska iväg och beställa barnvagn så småningom.. Börjar bli lite "stressigt" bara 18 v kvar nu och man ska räkna med 14v lev tid haha! Skrattande
    Först ska vi bli klara med barnrummet, sen ska vi fylla det med möbler!

• Speck

Meede: De sa mellan 8-14v har jag för mig, eller för omgående leverans, det berodde på om de behövde nytillverka eller om de hade på lager.. Emmaljunga har tydligen redan producerat klart 2011s kollektion och producerar bara fler på beställning. I september kommer vist 2012 års kollektion, men iom att bebis kommer i augusti så kan jag inte vänta på den :P

• Speck
    Kelsson1 skrev 2011-04-12 01:52:50 följande:
    Stort EGO: Vaknade för att gå på toa o får rosa på pappret! Torkade flera gånger o det kom hela tiden lite o vad värre är att brösten har slutat ömma helt plötsligt!!!! Är livrädd, vågar inte sova mer! Jag verkar inte kunna komma förbi v6, det är nog här det slutar IGEN!!!
    Men usch!! Hoppas att det slutade blöda på en gång och att det bara var falsklarm!!! Stor kram!!!
  • Speck
    skatten12 skrev 2011-04-11 19:56:05 följande:
    Vilken v är ni i?
    Jag är i v 22.
  • Speck

Strössel: Jag förstår dig till tusen!! Jag var sjukt orolig inför KUB, först för att bebis skulle ha dött, eller att det skulle visa sig vara nåt allvarligt fel.. men när de sen säger att allt ser så fint o normalt ut, då smällde det till med jordens huvudvärk som kom av lättnaden, jag hade då gått o varit på helspänn i flera dgr..

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011