Inlägg från: Mumlan74 |Visa alla inlägg
  • Mumlan74

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag hoppar in lite snabbt i den här tråden... Presentation kommer.

Kelsson: Vännen! Ring och be att få göra ett blodprov som mäter hcg-nivåerna tycker jag. *stor kram* Sen får du göra ett nytt om ett par dagar och då ser man om det ökar eller minskar. Så kanske du kan slippa all oron lite...
    Eller be att få göra ett ultraljud. Om du gått in i v. 7 nu så borde de kunna se fostret och i bästa fall ett litet hjärta också.
    all oro är ju mördande jobbig. KRAM!

• Mumlan74

Åååh... Jag förstår dig såklart. Det är ju aldrig kul att bli stucken. Jag håller tummarna för att du slipper se mera rosa nu.

liten presentation av mig då... har gjort två (och en halv egentligen, första behandlingen fick vi avbryta) ivf-behandlingar. En slutade i MA i v. 13 i somras. Vi påbörjade vår andra behandling i november förra året, långa metoden och på RMC i Linköping. Blev gravid och är nu i v. 21.
    Det känns helt fantastiskt, eftersom oddsen inte var så bra. Jag är svårstimulerad och har inte fått så många äggblåsor vid någon av stimuleringarna.

Fattar fortfarande inte riktigt att det är sant faktiskt.

• Mumlan74

när bebisen kommer kanske?
    eller när man verkligen börjar känna sparkarna? jag har moderkakan i framvägg, så än så länge är allt lite diffust.Skrattande

• Mumlan74

Kelsson: på Danderyd är de jättegulliga och snälla. Jag var där när jag oroade mig för ett nytt MA. Berätta att det är ivf och att du haft MF förut så kommer de garanterat att ta dig på allvar. Stor kram på dig!

• Mumlan74

Kelsson: HURRA! Vad sköööönt att höra. Lättnad. Fantastiskt att få se det lilla hjärtat kan jag tänka mig. Hoppas du kan sova gott nu i natt. Jag firar här hemma med lite Ben & Jerrys.

• Mumlan74

carlan82: Grattis till pluset! :0)
    jag testade sea banden mot illamående, men tyckt einte att det gjrode någon skillnad alls faktiskt. blir det illa även den här gången så be att få tabletter mot illamående utskrivet. Det verkar hjälpa de flesta trots allt.

• Mumlan74

Jis: Fy farao vad det ser smärtsamt och jobbigt ut! Stackare.
    Angående räkan så lever den fortfarande på sin gulesäck och ni är inte ihopkopplade via moderkakan ännu. Det dröjer ett par veckor till. Så det är förmodligen precis så lugnt som de säger.  Men om du är orolig så kolla upp det.

• Mumlan74

Är i skärgården med sambon och njuter av sol och god mat. Surfar från mobilen, så det blir inte något jättelångt inlägg.
    Jag är också ganska långt fram i graviditeten och i förrgår kändes sparkarna ordentligt på utsidan!! Så mycket att sambon också fick känna. Otroligt häftigt och samtidigt lite bisarrt. Det bor verkligen någon i min mage.
    Hoppas att ni alla har en skön påsk! Hoppas att ni som fått spottings slipper dem nu. Det behöver ju inte betyda något alls, men oron är hemsk.
    Kram!

• Mumlan74

Kelsson: Skönt att höra att du sluppit blödning idag.

Strössel: Jag har BF den 29 augusti. Du då? försökte hitta mamma-kläder i torsdags, men fick spel. Det är ju i princip bara HM som har kläder, om man inte ska köpa på postorder. Och alt är i grått, svart och rosa - känns det som. Eller småblommigt. *suck* Inga skojiga modeller heller... Hittade en engelsk sajt för ett tag sen, som hade jättefina kläder, men naturligtvis levererar de inte till Sverige. Jag ska på två bröllop i sommar och vill köpa en fin klänning som jag kan ha på båda, men det är verkligen jättesvårt.
    Nästa vecka ska vi ut och titta på vagnar, även om vi kommer att köpa begagnat sen. Vill kolla in lite olika modeller, provköra och fråga ut försäljarna om fördelar och nackdelar. Hade ni redan köpt vagn?

Jis: Hoppas att du slipper mer blod. Även om det inte behöver betyda något så blir man ju sjukt orolig.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011