Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
carlan82: jag skulle fortsätta ta proggisarna ett tag till om du ändå har kvar. jag fick MA vid vårt första försök och då dog fostret en knapp vecka efter att jag slutat med proggisarna (slutade i v. 8 efter att ha sett hjärtat slå på VUL. v. 9 dog det). den här gången fortsatte jag med proggisarna till v. 12, två gånger om dagen. när jag gick på akupunktur inför försöket så såg min akupunktör att jag inte producerar tillräckligt med progesteron själv efter ägglossning för att behålla ett embryo, därför ville jag inte chansa nu andra gången. och det visade sig vara ett lyckokast! ;0)
och GRATTIS till pluset!
på tal om mammakläder så beställde jag en klänning och två toppar, samt ett bäddset till spjälsäng från engelska Vertbaudet igår. har en kompis som bor i England och som lovade ta emot paketet och skicka det vidare till Sverige. förhoppningsvis sitter klänningen som en smäck och jag kan ha den på båda bröllopen jag ska på i sommar.
HM ger mig bara ångest. deras mammaavdelningar är alltid supertrånga och inträngda i ett hörn och det är svårt att få överblick över kläderna.
nästa helg ska jag dra med mig sambon ut för att titta på säng, vagn och lite annat!
hoppas ni alla har en härlig påsk i solen!