Tack för alla grattis! (alltid lika roligt att få )
Kasa och Cah: Grattis till lyckade och härliga kub-besök!
Kasa: Också läst om hårdare krav för sjukskrivning, men uppfattat det som att det är i slutet av grav? I alla fall, hade jag själv ingen tanke på sjukskrivning och min hemortsläkare var inte helt med först, men min klinik hade sagt att de ville att jag skulle kolla med henne först eftersom hon är min läkare, men annars återkomma till dem så ordnar de den och när jag berättade det för min läkare så skrev hon ett. Hmm, blev lite orolig nu. Finns det någon risk för att FK börjar bråka om det? Jag menar jag sitter ju hemma nu.
Ang. progesteron: hmm, kommer inte ihåg att jag fått info om nedtrappning av progesterin (tar en på morgonen och en på kvällen)? Och det där med killarna lät inte så roligt. Var kanske därför som min läkare först tyckte att jag skulle ta proggisarna t.om. v. 9. Får kolla när jag träffar henne på mitt första vul (9 juni, 7+1).
Spets: Sjukt med felaktig information om något så viktigt! Vilken tur att du följde din magkänsla och kollade upp!
Tycker det är lite svårt med veckorna, men det verkar i alla fall som om vi fått samma info om kortison (prednisolon) som jag också tar. Nedtrappning under v. 7 (tablett varannan dag 6+0 till 6+6). Är det någon fler som äter och har fått samma information?
Ps. Grattis till plus förresten! Tror inte jag skrivit det tidigare.
Carlan: Grattis till lyckat vul! Härligt att få se att allt går bra!
Snösport: Det var "bara" mitt andra IVF (har gjort en IVF och en FET tidigare), så det var min tredje insättning. Men med tanke på min ålder och min svaga respons hade vi bestämt att vi slutar efter den andra IVF:n (+ ev. frysta ägg), och går vidare med adoption istället. Har som sagt ett ägg kvar i frysen, men man vet inte om det hade överlevt upptining (och hoppas att jag inte ska behöva ta reda på det heller).
Viksan: Skönt med halvtid och att du mår bättre!
EgO:
Försöker tänka positivt! Det här ska gå bra (för oss alla)!
Och i det positiva tänkandets anda har jag bokat tid för inskrivning. Blir torsdag 23 juni när jag är 9+1, för säkerhets skull börjar vi dock med ett vul för att kolla att allt ser bra ut, sedan blir själva inskrivningen.
Symtom: Är 5+0 idag, har kanske börjat känna svaga, svaga ilningar i vänster sida. Och ev. lite pirr i brösten. Skulle dock inte säga att de var klara gravsymtom. Men jag tog ett nytt grav.test idag och det var i alla fall starkare än testet jag tog i fredags.