Inlägg från: Silverklar |Visa alla inlägg
  • Silverklar

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej,

Får man hoppa in här. Är inte så aktiv men vill gärna vara med lite ändå.
    Det är väldigt tidigt, jag plussade i morse (rd 14) två dagar innan officiellt TD.
    Jag testade egentligen för att "skrämma igång" mensen eftersom jag haft noll symtom och därför var säker på att det inte tagit och väntat på mens sedan i onsdag. Kan knappt tro det men GLAD förstås, dock orolig för MF/MA efter två tidigare MA, men JUST NU är jag i alla fall gravid! Glad

• Silverklar

Hej igen,

Glömde, enligt en graviditetsuträknare är jag i v. 4+2, så som sagt, väääldigt tidigt!

Och apropå sex, hos oss kommer inget avancerat mys att ske förrän tidigast efter KUB eller däromkring...

• Silverklar

Tack för grattis!

Eller hur, testa brukar vara en säker metod för att få igång mensen... men inte den här gången Glad

Ja, tänker att jag ska försöka att njuta av den här graviditeten från första stund oavsett hur det går, därav att jag gick med i eran tråd direkt. Jag har ett barn sedan tidigare och om allt går vägen kommer den här graviditeten att bli min sista, så här ska njutas så mycket som det bara går!

• Silverklar

Tack för grattis och välkommen!

• Silverklar

Kram till alla som mår dåligt!

Tredjemaj: jag tar progesteron. Hade först tänkt ta det t.o.m. v. 9  enligt tidigare instruktioner från min läkare, men när jag talade med henne senast sa hon att jag kunde fortsätta grav. ut (eftersom det inte skadar...), i nuläget tror jag därför att jag ska fortsätta v. 12 ut. Sedan får vi se.
    Apropå om att döpa barnet, när de la in ägget sa jag "Nu läggs lille Vilhelm in", detta efter att jag och maken talat om positivt tänkande på morgonen och funderat på möjliga namn.

Zappa: läste också din blogg. Vilken otroligt hemsk upplevelse! Men den här gången ska allt gå bra hela vägen!

Jis: Flavio låter ju hur bra som helst!

Vickan: Hoppas och håller tummarna hårt för att allt ska vara bra!

Grattis till alla er som kommit över de första mest riskabla veckorna! Hoppas vi alla kommer dit och att allt går bra hela vägen!

Ego: Blivit sjukskriven heltid från och med idag fram till 9 juni när jag har mitt första vul (gravdag 7+1) för att kolla att allt står rätt till. Detta för att jag ska kunna ta det lugnt och inte stressa med tanke på min historia och problematik. Och med tanke på min ålder (39 år) och våra svårigheter med att bli med barn (hade bestämt att vi gör en IVF till och ev. frysta ägg och sedan stoppar vi. Fick ett befruktat ägg som jag nu plussat med. Har ett fryst ägg kvar. Så man kan lugnt säga att det tog i sista minuten, vem vet om det sista ägget hade klarat upptiningen). I alla fall gör det att kliniken och min läkare och vi (förstås) är beredda att göra mycket/allt för att underlätta/ förbättra chanserna för att allt ska gå bra. Inklusive sjukskrivning. Blev lite stressigt igår när jag helst plötsligt skulle lämna över en massa saker eftersom jag ska vara borta i ca 3 veckor.
    Jag har INTE berättat på jobbet att jag gör IVF, eller att jag är gravid i nuläget. Och tänker vänta med det så länge som möjligt, helst till efter KUB.
    Vi kommer att göra KUB, om vi får bra siffror kommer vi att nöja oss med det. Får vi väldigt dåliga kommer vi troligen att gå vidare med FP, men inte helt säkert.

• Silverklar

Snösport: Grattis och Välkommen!
    Jag är 4+5 idag och har inga symtom som helst att tala om men man kan tydligen vara gravid ändå

• Silverklar

Ja, lite konstigt. Min läkare tyckte ju först att jag skulle ta till och med v. 9, sedan sa hon sist att jag kunde ta hela grav. ut. Vet inte om hon tänkte att det skulle vara psykologiskt lugnande och att det inte kan skada (även om det inte gör nytta heller...)? I alla fall har jag hört v. 12 från andra ställen också, så det blir nog bra med det.

• Silverklar

Tack för alla grattis! (alltid lika roligt att få Glad)

Kasa och Cah: Grattis till lyckade och härliga kub-besök!

Kasa: Också läst om hårdare krav för sjukskrivning, men uppfattat det som att det är i slutet av grav? I alla fall, hade jag själv ingen tanke på sjukskrivning och min hemortsläkare var inte helt med först, men min klinik hade sagt att de ville att jag skulle kolla med henne först eftersom hon är min läkare, men annars återkomma till dem så ordnar de den och när jag berättade det för min läkare så skrev hon ett. Hmm, blev lite orolig nu. Finns det någon risk för att FK börjar bråka om det? Jag menar jag sitter ju hemma nu.

Ang. progesteron: hmm, kommer inte ihåg att jag fått info om nedtrappning av progesterin (tar en på morgonen och en på kvällen)? Och det där med killarna lät inte så roligt. Var kanske därför som min läkare först tyckte att jag skulle ta proggisarna t.om. v. 9. Får kolla när jag träffar henne på mitt första vul (9 juni, 7+1).

Spets: Sjukt med felaktig information om något så viktigt! Vilken tur att du följde din magkänsla och kollade upp!
    Tycker det är lite svårt med veckorna, men det verkar i alla fall som om vi fått samma info om kortison (prednisolon) som jag också tar. Nedtrappning under v. 7 (tablett varannan dag 6+0 till 6+6). Är det någon fler som äter och har fått samma information?
    Ps. Grattis till plus förresten! Tror inte jag skrivit det tidigare.

Carlan: Grattis till lyckat vul! Härligt att få se att allt går bra!

Snösport: Det var "bara" mitt andra IVF (har gjort en IVF och en FET tidigare), så det var min tredje insättning. Men med tanke på min ålder och min svaga respons hade vi bestämt att vi slutar efter den andra IVF:n (+ ev. frysta ägg), och går vidare med adoption istället. Har som sagt ett ägg kvar i frysen, men man vet inte om det hade överlevt upptining (och hoppas att jag inte ska behöva ta reda på det heller).

Viksan: Skönt med halvtid och att du mår bättre!

EgO:
    Försöker tänka positivt! Det här ska gå bra (för oss alla)!
    Och i det positiva tänkandets anda har jag bokat tid för inskrivning. Blir torsdag 23 juni när jag är 9+1, för säkerhets skull börjar vi dock med ett vul för att kolla att allt ser bra ut, sedan blir själva inskrivningen.

Symtom: Är 5+0 idag, har kanske börjat känna svaga, svaga ilningar i vänster sida. Och ev. lite pirr i brösten. Skulle dock inte säga att de var klara gravsymtom. Men jag tog ett nytt grav.test idag och det var i alla fall starkare än testet jag tog i fredags.

• Silverklar

Hej igen,
    Läser eller skriver inte så ofta, har varit lite trött och hängig även om jag inte mått så illa. Har haft vaga symtom under hela graviditeten. Allt är dock bra!
    Var på KUB i tisdags, fick helt ok risksiffror, lite sämre på trisomi 13 + 18, men inget som gör att de rekommenderar fvp eller mkp tur som var. Tror och hoppas att allt är bra men tänkte försöka få dem att kolla lite extra på RUL. (Orkar inte oroa mig för MF eller MA mer nu, även om jag inte är riktigt förbi risktiden ännu, såg ju ett litet levande rörligt foster i tisdags och förväntar mig att se ett levande rörligt foster på RUL också förutsatt att ingen syndaflod eller dylikt sätter igång...)

Kelsson, Anderska och JIS. Grattis till lyckade och rörande RUL. Och grattis till den kommande tjejen Kelsson!
    Jag vill gärna veta kön på RUL om de kan se det. Är också nyfiken av mig och vill gärna veta saker och ting så fort som möjligt. Tycker även att det är roligare att redan innan förlossning kunna börja säga han eller hon när man talar om bebisen istället för den/det.

Viksan: Lät inte alls roligt med ditt ben. Hoppas du kan få/fick hjälp!     

Spets: Lycka till på UL! Jag har också haft lite symtom men allt har varit/är bra. Tror och hoppas att det är samma för dig!

• Silverklar

Kelsson: Mitt hb var 140 så jag tror inte att det beror på det. Tröttheten är nog bara en av mina få gravsymtom plus att jag varit så orolig för MA m.m. att jag tror det påverkat humöret.
    Kram!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011