Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan: Åh vilken fin mage du har oxå! =)

Ja nu jobbar jag ju som tur är inte 5 dagar i sträck någon gång. Max är 3 dagar, men att jobba ensam hela nätter är jobbigt. Så därför tänker jag sjukanmäla mig själv över helgen iaf... och så får jag kanske överväga att bli sjukskriven av läkare på halvtid om det inte funkar bättre sen. Jag jobbar 5 nätter ena veckan och 2 veckan efter... på rullande schema. Man är ofta så dum och pressar sig själv i onödan. Det är inte som att arbetsgivaren är så otroligt tacksam över att man jobbar heller. Jag är nog sån att jag får dåligt samvete över att "överge" mina arbetskamrater när det är som värst, det ställer ju alltid till problem med att hitta vikare osv. Men om det är någon gång jag ska tänka på mig själv så är det väl nu som gravid.

• Aurora1979

Har sjukskrivit mig över helgen så nu jobbar jag inte förrän om en vecka, förhoppningsvis har kroppen återhämtat sig lite. Semestern är verkligen lååååångt bort i år!

Vickan: Jobbig sits! =( Min lillebror och hans sambo berättade för oss en dag innan vårt bröllop att de skulle ha barn. De ville att vi skulle veta innan ifall vi hade blivit ledsna så skulle vi hinna smälta det. Nu har ju inte vi fått missfall eller så men ändå lite känsligt att berätta för någon som kämpat som en dåre i flera år för att få till ett barn. Men som Kelsson skrev så kanske ni kan prata med kusinens föräldrar eller syskon och fråga vad dem tycker att ni ska göra?

Angående sex så är det JAG som varit ovanligt "pilsk" den senaste tiden... Min man får be mig om en sexfri dag haha... Men det är nog bara tillfälligt, när jag blir ännu större och otymplig så blir det nog mest jobbigt.

• Aurora1979

Viksan: Känns bättre nu när jag tagit beslutet av sjukanmäla mig iaf. Helgen på jobbet kommer vara fruktansvärt jobbig på alla sätt och vis för alla som jobbar så jag har haft ångest inför just denna helgen länge nu. Känns bara konstigt att sjukanmäla sig för att man är trött i kroppen liksom... aja bara anamma livet som gravid och inse att jag har begränsningar. :P

Lycka till på RUL i morgon!

• Aurora1979

Lulis: Välkommen hit! :) Jag läser lite i gamla tråden fortfarande men är inte direkt aktiv i skrivandet. Är i v.21....

• Aurora1979

Karmosin: Kan inte säga att jag gått ner i tid. bara sjukanmält mig i 3 dagar. Sen ska jag försöka köra på som vanligt

• Aurora1979

Karmosin: Vi får se hur jag orkar med. Men nu är jag som sagt ledig till nästa onsdag och då jobbar jag bara två nätter. Sen har jag en vecka med jobb 5 av 7 nätter (som denna egentligen skulle vara). Och sedan ytterligare en kort vecka innan det är semester i 3 (nästan 4) veckor. Det är just när det är så vansinnigt stressigt som det blir jobbigt för mig så jag hoppas att det lugnar ned sig ordentligt tills jag kommer tillbaks från semestern.

• Aurora1979

Jis: Min mage såg/ser ut ungefär så fast större.... ;)

Karmosin: nä det är ju det som är så dumt. Men när jag är tillbaks efter semestern är det nära slutet av augusti och då borde det lugnat sig en del iaf.

• Aurora1979

Strössel: Jobbigt att bebis inte sparkar till dig ordentligt varje dag! ;) Man blir ju så väääldigt lätt nojjig... är det från vecka 25 man helst bör känna den varje dag?

• Aurora1979

Anderska : har tyvärr ingen aning om vad det kan vara hellre, men gör som strössel sa och ring sjukhuset så slipper du oroa dig! :)

Speck: Har hört det samma som strössel angående storlekar och hur länge.... min lillebror fick bebis i april. Fick även tipset att inte köpa vanliga tröjor utan at köra på bodysar hela vägen så det inte kanar upp i ryggen, plus att bebisar inte tycker det är så skojsigt att ta på sig kläder. hehe...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011