Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Fina magar ni har!. har inte tagit en enda bild än. Ser bara tjock ut tycker jag själv. :P Har börjat känna bebben förra veckan ...tror jag! ;) Idag gick jag in i v.19.

Är det någon som haft näsblod mycket som gravida? Läste att det är ganska vanligt... och idag fick jag det. Rann blod i en timme tror jag... usch. Det var nog flera år sen sist och slipper det gärna.

• Aurora1979

Strössel: Idag var det dags för mitt Ullaredsbesök. Ville bara kolla runt lite på bebisgrejer och lyckades bara köpa med mig en liten pyjamas. Sen fegade jag ur... :P Mammakläder var ju det jag mest hoppades på och det var verkligen URKASST utbud på det! :/ Inte ett enda par riktiga byxor eller kjolar, bara leggings! Det var inte ens värt att kalla mammakläder i min mening, kunde lika gärna gått till "stora storlekar" avdelningen. Så inga kläder för mig blev det, som vanligt när det gäller Gekås för min del. Min man däremot hittar alltid massor. Orättvist. ;)

• Aurora1979

Speck: äsch du är inte negativ! Man behöver få "gnälla av sig" emellanåt för att orka med! Jag känner själv att jag inte vet hur jag ska klara av att jobba hela sommaren... och jag är bara i v.19! Vår högsäsong börjar nu och det tillsammans med nya bokningssystemet gör att det känns väldigt motigt att hitta motivation till att jobba. Alltså med att dessutom vara gravid så känns det jobbigt. Och det ÄR jobbigt att lära upp nya!

• Aurora1979

Jis: Har nog egentligen samma inställning som du har... oroar mig inte särskilt. Försöker att inte sörja i förskott för något som antagligen inte ens kommer att hända. MEN har inte vågat köpa något till bebis... förrän en body idag då. Vill bara ha mitt RUL ur världen nu. SEN ska jag börja shoppa på riktigt! ;)

• Aurora1979

Lillstintis: jo nu är det snart dags för RUL. 22 juni, nästa vecka alltså, då jag är i v.20. Ovanligt sent tycker jag men men....

Strössel: ja mammakläder går inte köpa på Gekås iaf. Trist.

• Aurora1979

Kasa: Bättre sent än aldrig, men ÅH vilka fantastiska nyheter!! :D Nu måste ni bara få njuta ordentligt!

• Aurora1979

Jag kommer nog oxå försöka hålla mig till att läsa om positiva och glada berättelser om förlossningar innan det är dags. Har redan läst några trådar som heter något i stil med: Rolia händelser under förlossningen". Har suttit i min ensamhet och skrattat så jag gråter. Känns bra mycket bättre än att läsa om alla hemskheter som kan hända. :P Sen vet ju alla ändå att det kommer göra ont.

Så det är efter RUL man fått ett moderskapsintyg? Funderar även på när det är dags att söka ev. gravidpenning?? Har varit helt i koma och inte alls tagit mig för att kolla upp sånt här. Men å andra sidan är jag tämligen säker på att jag inte kommer få GP godkänt. Just nu känns det motigt varje natt jag ska jobba. Är alltid helt ensam och det är verkligen högsäsongen som startat nu och det är redan extremt jobbigt att stå upp i 8-9 timmar i sträck. Hade jag varit "höggravid" under lågsäsongen så hade det var SÅ mycket lättare eftersom man då kan sitta ner i flera timmar i sträck emellanåt. Men men vi får se hur länge det går... och om ett par veckor blir det iaf semester!

RUL för mig på onsdag! Nervös som tusan...

Strössel: Skönt att du fick komma in och kolla till bebisen! :D

• Aurora1979

Strössel: Tyvärr verkar det inte som att någon får godkänd GP där jag jobbar. En tjej nyligen på mitt jobb fick avslag trots att både hon och chefen överdrev lite OCH överklagade beslutet. Hon blev i stället sjukskriven av sin läkare. På ett annat hotell i samma hotellkedja och samma stad var flera gravida förra året och ingen av dem fick godkänd GP så det känns svårt... Undrar vad jag ska trycka på? Förutom tunga lyft? Usch ser inte fram emot allt pappersarbete... med GP-ansökan och vad man ser ska få ut i "lön".

• Aurora1979

anderska: härligt!! =)

Ego: Tror minsann att bebis sparkade mig så att jag kände det utanpå magen i morse... :D I morgon; RUL! :)

Nu MÅSTE jag åka och handla byxor som jag kan ha på jobbet, de jag haft hela tiden gick heeelt sönder igår morse på jobbet, fick gå och hålla i byxorna så dom inte skulle ramla av haha....

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011