Karmosin, är det ditt första barn? Visste inte att de gav sprutor då.. I ditt fall blir det som att man blir "alergisk" mot sitt eget barn, man bildar antikroppar mot det och börjar bekämpa det som en sjukdom. Mycket förenklad förklaring...
Speck skrev 2011-08-19 09:49:08 följande:
Jis: 6kg i v 24?? Ingenting ju!!
Vi vet att det blir en bebis
Underbart! drömde att jag födde en gris förra gången, man vet ju aldrig.... hehe... Sjukt spännande att du ska föda vilekn minut som helst nu.
Vi verkar vara många som lagt vikten just på lår o röv. Undrar om det har med hormonerna att göra...? Jag har svårt att tro att jag skulle fördela kilona på samma sätt om jag bara gick upp i vikt, utan att vara gravid. Det ser helt sjukt ut, innerlåren liksom stöter emot varann... Det försvann fort på mig sisst, men var ju en hel del år yngre då.
Jis säger som Speck, 6 kg i v 24... Nothing! Jag har gått upp runt 10, o går in i v 24 imrogon. Har ingen våg (känner inte för att utsätta mig för det, know what I mean??), men vägde mig förra veckan hos mina föräldrar.
Tredjemaj, jag vet också hur du känner! Jag har varit nån slags orosfågel i min vänskapskrets o hamnat i massor med diskussioner om att man inte bara kan bestämma själv, och alla som väntar för läge eftersom det inte "passar just nu" mm etc... Insåg till slut att jag bara kom ikläm m folk, så jag har slutat predika... Antar att det är svårt att ta till sig, att det kan bli så här. Försöker sluta lyssna på det örat, och tar de disskusionerna med sånna som fattar, eller här.