• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

SPECK, jorå, där har du största experten av dem alla!!! Svärmor alltså!! sätt dig ensam i ett rum när du ska amma och stäng dörren. Vissa lägger en filt över barnet när de ska amma just för att de inte ska hitta intressanta saker att titta på överllat. Det brukar i o f sig blir mer så när de blir lite större, men ju större de blir desto snabbare går amningen också. Be henne fixa disken i stället, hehe...

• kasa01

Kel, glömde skriva, såg att du har halsbränna. Jag har provat alla olika medel som finns nu, men har börjat m Losec (den receptfria) efter inrådan av min barnmorksa. Det FUNKAR!! Har gått runt flera veckor med halsbränna, o framför allt små bitar mat som åker upp i munnen.. skit äckligt! De som inte kommer upp, sitter mitt i halsen och liksom gungar upp o ner. Har tagit Losec 10 dagar nu, o det har blivigt mycket bättre. sån lättnad.

• kasa01

Lillstinis, oj, det är väldigt lång tid... Jag har också haft perioder m insomnia, det är som tortyr i längden. Jag fick lergigan mot illamåendet i början, o sover mycket bättre på det. Nu sover jag inte lika illa längre, men det är en trygghet att veta att jag kan ta en om jag har några skit nätter i rad. Det är ju inte en sömntablett i sig, men man blir rätt klubbad. Kanske kan testa? det är ju tillåten under graviditet i alla fall. Inte lergigan comp då givetvis, den utan coffein. kram.  

• kasa01

magbild, 26 fulla veckor.. v 27 imorgon. Japps, samma bh, som småbystad äger jag bara två st...
  • kasa01

Kel, tack. När får vi njuta av din bebis mage??

Anderska, tack! Ha en fantastisk resa, är SÅÅÅÅ avundsjuk!

Aurora, tack! Stackare, inget mysigt sätt att bli väckt på. Vi har haft plåtslagare som lagt om taket här i föreningen, o de börjar kl 7 varje morgon! Tror dom ÄNTLIGEN är klara nu, efter flera år (känns det so).

Vickan, ha en underbar dag imorgon! Försök unna dig en enda dag utan oro.. Du kan alltid börja oroa dig igen på söndag, men imorgon är DIN dag. KRAMAR I MASSOR!!! 

• kasa01

Speck, du är en fantastisk mamma, med behöver stå på did i det du tror på. Du trodde ju hela tiden att det inte fungerade när du o Loke blev stressade, o du hade ju rätt. Ta det varligt, och lysna på dig själv. Din svärmor är säkert jätte rar, o är hon även klok kommer hon att förstå att du behöver göra på ditt sätt. Kram vännen.

Strössel, fy vilken rysare! Ta hand om dig nu. 

Dealey, tack söta. Mina ben har svulnat upp galet mycket senaste månaden, kan knappt sitta på knäna längre... Det spänner och stramar, skit obehagligt.
    KRAM på ER!    

• kasa01

Lulis, jag brukar somna av att lysna på ljudbok också. Man blir nästan hypnotiserad av rösten på bandet, problemet är att man alltid måste försöka hitta var man somnade när man ska börja lysna nästa gång. hehe Min mage är inte jätte stor, men jag är å andra sidan ganska lång, 1,77. Blev först väldigt bred, i v 17 hade jag knappt nån utåt mage alls, utan vara bara bredare än vanligt. Kan inte säga att det såg särskilt smickrande ut. En liten magbild kansek??

Najje, tänker på dig idag.

Vickan, grattis! Hoppas du inte kännde att oron tog över i lördags.

ang sömn o det, så länge barnet växer som det ska kan det väl inte spela nån större roll?? Hade blodflödet varit hämmat hade det ju märkts på bebisen mående och storlek, eller? Jag är som ni andra nöjd om jag får sova.

Ego, hade möhippa här för 16 tjejer i lördags, kom i säng vid 3, upp igen kl 8... var helt DÖD igår, kände mig inte helt trafik säker när jag skulle hämta sonen hos mina föräldrar. Annars allt väl. Kram på erl!        

• kasa01

Kelsson, oj, det låter drastiskt! Kan bara instämma m speck, här hettar det också till mellan varven. Jag har ju beklagat mig några gånger över våra bråk, du är INTE ensam. Kram vännen, lite bråk kan faktiskt vara nyttigt ibland.

• kasa01

Enya, underbbart att se dig här. GRATTIS o välkommen!
    Dina nojjor vet vi alt om, hehe... Vi har alla varit där o vet hur jobbit det är, sammtidigt som man är jätte glad såklart. Nattliga promenader till toan har börjat bli en rutin, om jag råkar ha en natt utan "vandring" blir jag lätt förvånad på morgonen Symptomen är olika, och dessutom kommer de o går lite som de vill. Bara att njuta så länge du inte mår illa, tror jag talar för dom flesta när jag säger att det är en av de värsta.

STORT STORT grattis, och hoppas du får behålla denna gång! KRAM!!!     

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011