• carlan

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

anderska: välkommen till tråden!

kasa: hinken jag prata om är en blöjhink, vet dock inte hur bra den är men ska bli kul att testa. Det ska lukta mindre och det är bra för mig. Är lite känslig på lukter. Bajs och spya är inte min grej.

• carlan

Hej alla!

Har inte varit inne på ett tag. Kan uppdatera att jag haft det lite jobbigt men allt ska vara bra. Var in till sjukhuset och fick se den lilla. Nu var den 5 cm från huvud till stjärten. Gud vad den växer.

Kramar till er alla

• carlan

Speck: Helt galet vad tiden går fort. Det är ju snart dags för er att åka till BB. Underbat!

Ego: Själv är man i vecka 13. Kämpar med kräkningar fast jag fått starkare tabletter. Är det bara jag som inte har gått upp i vik? Vägde 72 kg när jag fick ägget insatt men väger idag 70 kg.

• carlan

Hej gravidisar!

Fick åka till akut gyn igår för att få dropp. Fick en fin bild på bebis som jag lagt upp på min hemsida:
    http://reproduktion.blogg.se

Nu är jag sjukskriven i två veckor, skönt och jobbigt men bra.

cah: Hoppas det inte är något allvarligt. Kramar.

• carlan
    anderska: Nästa ul som även kallas RUL är lite blandat när man gör dem, tror det är vanligast i vecka 18. Har du några komplikationer hamnar du på specislmödravården. Jag ska dit pga av min ulserös cloit. När jag väntade min dotter kollade dem extra noga så då fick jag göra extra ul. Jag ska dit den 4 juli då kommer jag vara i vecka 15. Mitt RUL kommer jag vara i vecka 19.

Nu när jag har varit uttorkad kollade dem även barnet så får du mot för modan problev kommer dem kolla bebis tidigare men hoppas du slipper det.
  • carlan

Aurora: Grattis till lyckat RUL. Hade lite svårt att se på din bild men förmodar att man ser mest ryggen på bilden?

• carlan

Min midsommar slutade i spyor. åt kanske liet förmycket 12 kokta potatisar och gräddfil + en bit sockerkaka, kunde bara inte låta bli. Jag är så himla ungring. Vet inte vad jag ska ta mig till. Mår illa idag med. Har bara kräkts en gång men vad har jag ätit då. Jo en tallrik ren fil och en mmugg välling + lite vätske ersättning, inte mycket att kräkas upp heller.

Tankarna går att skulle jag vara inlaggd på sjukhus skulle jag iallafall få min näringsdrycker för stota Akademiska sjukhuset kan ju inte vara slut som alla apotek runt oss!?

Jag är deppig. Är avis på er som har gått längre än mig för nu är det jobbigt. Känns som jag bara har nedräkning till julafton (BF 26/12).

Önskar jag kunde varit ute och shoppat som er andra. Skulle hellre bränna av 2000 kr än ligga och ruttna i min säng.

• carlan
    anderska: mysigt med RUL, jag ska dit 21 juli om jag inte minns fel. Ska ni fråga om könet? Jag har en dotter sedan innan så jag vill veta om vi ska köpa lite pojk kläder eller inte. Har inget bra flick namn än så skulle vara trevligt att veta nu om vi måste gnugga hjärn cellerna ännu mera. verkar hopplöst att komma på ett flick namn. Förra gången var det tvärt om. Min dotter heter Aurora, Tilde, Jasmine. Ska vi få en son ska den få heta Theo, Vito. Dåda dessa namn är Italienska och har fina inebörd.

Aurora betyder: soluppgång  Theo (Theodor) betyder: Guds gåva  Vito betyder: ger liv

Så skulle vi få en son skulle hans namn alltså bli: Guds gåva ger liv. Mycket vackert eftersom den är så efterlängtad.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011