Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
www.bonprix.se/se/shop.htm?&nv=1|6287&id=1113163334498571491-0-4dbdaab2
Oj vilka pengar ni kommer att få. Jag är glad om jag får ut 10 000 i månaden. Bättre än lägsta nivå som jag hade förra gången. Då var det ingen idé att ta ut några pengar så jag har över 100 dagar kvar till min dotter. Det kommer säkert brinna inne, men men.
Jag var in och kollade hur många dagar jag hade kvar 168 stycken, helt galet många dagar. Har fått en liten löneökning fast jag är tjänstledig pga av mina studier. Men eftersom jag kommer jobba sommaren kommer dem räkna med min lönehöjning. Det behövs!
Skönt att dem var trevliga när jag ringde. Ovanligt! Dem sa att man skulle få ett papper som man ska ge till sin arbetsgivare, sen fyller dem i ens lön.
Carlan: När du f¨tt ditt moderskapsintyg efter RUL så skickar du in det till FK och så skickar dom papper som du ska ge din arbetsgivare att fylla i.
Jag kommer inte få ut en massa pengar heller, men mest för att jag inte vill ta ut för mkt dagar. Eftersom jag inte vet om man kommer få "påfyllning" iom syskon så vill jag verkligen hushålla med dagarna. Jag ser det verkligen som ett mirakel att jag är gravid och tar inga syskon till detta barn för givet..
Lagt upp ny bild för v 25.
LGT: jag tror att det är två månader innan man ska bli föräldrarledig men jag kan ha fel.
Jag som pluggar i höst kan ju dölja min mage =) Fast mår jag dåligt nu i sommar nu när jag ska jobba får jag se hur jag gör. Annars ska jag nog försöka vänta så länge som möjligt att inte berätta. Jag jobbar som fastighetsskötare och det är ett mansdominerat yrke. Inte poppulärt att vara mammaledig. Och den andra tjejen som jobbar har precis gått på mamma ledighet.
Första veckan sa min chef till mig -Bli inte på tjocken nu för då kommer vi aldrig anställa någon tjej igen! Vist han sa det lite med glimten i ögat, men jag blev både arg och irriterad.
Jag har en ung kille i gruppen som blivit pappa två gånger under den tiden jag jobbat på företaget. Han har varit mycket hemma och gissa om han får skit på jobbet. Det blir som en mardröm. Skönt att jag slipper det där stället snart. Just nu är jag bara kvar för att ha någon slags föräldrarpeng.
Jis: Jag önska jag var en jobbkollega till dig. Om man vill bli nedtryckt ska man jobba på mitt jobb. Hoppas det går snabbt att bli klar med min lärarutbilding så jag slipper mitt piss jobb.
Dock är jag rädd att utbildningen kommer dra ut på tiden. För dem gör om utbildningen nu till HT och vad händer när jag kommer tillbaka efter min mamma ledighet. Vill inte tänka på det. Hoppas verkligen att jag inte behöver läsa om allt!!! Man vet aldrig med Uppsala universitet.