Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
*gråter hejdlöst* Kände första sparkarna nu. Hur sjutton ska man kunna avbryta efter det om ngt är fel!
*gråter hejdlöst* Kände första sparkarna nu. Hur sjutton ska man kunna avbryta efter det om ngt är fel!
Kasa - haha ja det är helt tokigt. Intressant höra en drömtydare analysera dessa tokigheter.
Speck - usch det där med kramp minns jag så väl. Kunde inte ens vicka på tårna mot slutet för risk för kramp och har redan fåt ngn kramp eller två i vaderna denna gång med.
Strössel - Det går upp och ner. Igår var en bra dag, men hade då fullt upp med besök och annat. Kändes lite bättre, men idag har jag hunnit få panik och gråtit en skvätt. Håller med om att det är skönt med en morgontid iaf när det väl är dags. Kommer gå jättebra och se ut precis som det ska för dig med.
Läste en ts om en tjej som behandlats med samma cellgift som mig igår och som FÅTT infon att vänta i minst tre cykler för risken för fosterskador och ändå frågar hon efter folk som blivit gravida ändå och hur stor risken verkligen kan vara! Förstår att längtan är stor och att tre månader kan kännas som en evighet (vi som kämpat med IVF vet ju om ngt vad väntan är), men hur tänker man? Hur vågar man ens fundera på att chansa?
Toppensiffror cah, förstår tårarna, svårt låta bli när man ser den lill* ligga där och vifta .
Jag har också problem med att skriva inlägg och inga smylisar så ngt tokigt på gång.
Har inte heller köpt något nytt ännu. Skulle behöva ett par slappa byxor till, typ armybyxor, men vågar inte köpa ngt förrän efter kollen nästa vecka. Vecka 19 idag och om allt ser bra ut nästa vecka så ska jag fira det med att beställa barnvagn. Ska inte ens tänka på vad jag ska göra om det blir omvänt.
Strössel - Det blir nog en denim ändå både citykorg och sittdel eller kanske att jag ändra mig om tar PP black/red på citykorgen och denimen på sittdelen, men ngt av dem. Lånade ut denimen i solen och visst glänser den, men egentligen inte mycktet mer än sonens svarta vagn han har nu. Mer att den glänser i grå/blått. Blir nog bra. Spännande med rul för dig. Kommer gå bra .
Speck - Ja haha man drömmer så mycket knas verkligen. Men så länge det är knasiga tokigheter och inte mardrömmar som jag också haft en massa är det ju bara roligt. Vecka 30 snart, ojoj vad de springer fram ändå.
Skulle lyssna på liten förut på em då jag mått lite konstigt under dagen och när jag satte dopplern mot magen så gav liten ifrån sig en rejäl buff. H*n gillar inte att jag tjuvlyssnar!
Jis - ja sonen var ju ganska liten så jag kanske kan stoppa nästa i en cykelkorg istället...billigare . Fin mage som börjar komma . Kan tänka mig att det spekuleras på jobbet. Min börjar också synas en del nu, men har döljt den bra med lite slappa A-linjetoppar. Efter screeningen nästa vecka om allt är ok tänker jag sluta dölja den och dra på ngt tight. Kan tro en del kommer bli chockade då!
Viksan - Vad jobbigt men lyssna på bm och säger dem att du inte ska oroa dig nu så gör inte det, men lättare sagt än gjort så klart. Skäms att säga det, men 33 år gammal har jag fortfarande aldrig gjort ngnt koll! Måste verkligen ta tag i det så fort det går sedan.
Tänker på dig idag strössel. Förstår att du är nervös men försök att njuta också :). Kommer se finfint ut allting. Kram