Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kommer gå bra Kasa, det bara MÅSTE göra det. Kan inte se det på något annat sätt. Skönt att du har fått må "bra" efteråt iaf så du inte har konstiga känningar och går med andan i halsgropen för det också. Kram

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Strössel - bristningar är tyvärr hormonellt betingade och det finns inget i världen man jan göra. Man får det el ej helt enkelt. Men visst kan det ändå vara skönt att smörja magen och hålla huden lite mer elastisk. Det skadar ju def inte heller att smörja.

• Vickan I

Strössel - Strl är lite svårt. Vi fick ju en liten korv visade det sig (strl 48) och hade inte köpt något sådant innan och fick köpa det lite snabbt. Men de växer jättefort i början. Strl 50 brukar ofta gå i en rasande fart så är de för små. Några veckor bara. Nästan lite sorgligt haha. Man får ju en hel del också av alla ibörjan med så sådär jättemycket måste man verkligen inte köpa på sig. Sedan är det ju faktiskt jätteroligt att gå ut med vagnen och shoppa loss lite till när man väl landat lite i det efter några veckor. Sedan beror det på hur man har det med tvättmöjligheter osv. Vi hade en maaaaaaassa kläder. Mkt har prislapparna kvar fortfarande då man ändå hade sina favoriter som man använde mer. Om man kan tvätta ganska lätt så räcker det ju med några bodysar (omlottmodell starkt att föredra) och byxor, pyjamasar, strumpor, mössa och ngt varmare till utefärd. Vi hade ju en kräkkille så fick byta en hel del och en del läckande bajsblöjor då han var så smal så det ofta läckte ur på sidan då han hade en förmåga att bajsa när han låg på sidan och ammade samtidigt. Men mitt tips är att köpa några få plagg i strl 50 och sedan i sådanafall köpa fler om bebisen är liten och lite mer i 56 istället där man kan vika upp lite om det behövs. Du kanske får en hint efter TUL också om bebisen verkar bli stor eller liten .

• Vickan I

Strössel - ja det där med täcke och påslakan är störigt. Nu vägrar sonen täcke, det har han gjort sedan han föddes och är 2½ nu, men vi har täcke iaf som jag bäddar med för fint haha. Jag har för tillfället sängkläder från danska Sebra till sonen och de har jättekonstiga mått, så köpte täcke på IKEA som min snälla mamma (jag kan verkligen inte sy) klippte till och sydde i rätt strl för påslakanen. Just för att kunna välja de påslakan jag vill.

• Vickan I

strössel - Vi hade vagn/vagga-täcke först när han var liten, men som sagt hade han det inte på sig ändå. Han ville bara ha pyjamas och absolut inget över fötterna. Men jag hade tagit det mindre. Blir så mkt bylsigt annars och jag skulle oroa mig att liten hamnar under allt täcke lättare om det är väldigt stort. Annars tycker jag en filt är lättare att ha över. De flesta bebisar är så himla varma så ett riktigt täcke blir ofta för varmt.

• Vickan I
    strössel skrev 2011-06-13 21:52:49 följande:
    Läste oxå att många tyckte det blev för varmt och det vill man ju inte, tack så mycket för alla tips och råd som du ger mig Skrattande du är så snäll.
    Jag diskuterar sååååå gärna bebissaker och inköp. Bara roligt. Blir nästan lite avis på er som behöver införskaffa "allt", vill också handla igen . Men tillbaka till täcket, ja små bebisar svettas ju inte och reglerar därför inte värmen så ett täcke är ofta för varmt, men fint bädda med .
  • Vickan I
    spets skrev 2011-06-14 14:41:32 följande:
    Hallo.. vilka fina magar ni har!!!

I dag har jag varit på vårat första UL och vi såg ett hjärta som pickade <3
    Det var helt magiskt och jag fick tårar i ögonen!
    Underbart . Tror inte ngn av oss klarat oss igenom det första vulet utan att fälla minst en tår .
  • Vickan I

Viksan - Haha ja sonen har också sin sk "gose" en liten mjuk bomullsfilt som det enda han kan tänka sig ha på sig. Den vill han ha för att kunna sova. Undra om han kommer ha denna lilla filt när han är stor också som enda täcke haha.

• Vickan I

Kasa . Tänker på dig och håller tummarna stenhårt. Kollar in flera ggr om dagen för att se om du fått något besked och inte behöver det betyda dåligt besked för att det dröjer. Snarare tvärt om då de ska skrivas brev, vandra genom huset till postrummet, frankeras, skickas iväg, sorteras och sedan komma fram till dig. Så det dröjer bara lite .

karmosin - Ingen fara tror jag. Bugga är ju så noga med vilka som får vara deras terförsäljare s du fr nog din vagn ska du se . Skulle lätt gjort samma sak om jag haft tätare mellan barnen.

EGO - V 22 igår och nu nyss hemkommen från Polarns rea. Fyndade en hel del till sonen. Stod och klämde på massa bebiskläder ocks, men vågade inte. Fick bara en känsla att det var för läskigt att handla, men köpte till slut endå en sak, en vindfleeceoverall i strl 56. Det var ungefär vad mitt bråck eller vad det nu är klarar av .

Håller med dig Strössel tror jag det var som skrev att det verkligen seeeeeeegar sig fram nu. Vi jagar väl båda efter våran vecka 25.

• Vickan I

Kasa - Ah jag förstår. Men känner att det blir bra besked. Dessutom så kan jag tänka mig att folk kan säga vilka positiva saker som helst, men att oron är för stor för att kunna ta till sig det. Så kände jag fram till vår screening. Det var 15 veckor av ren terror att vänta ut. Läser en massa man inte borde gör man ju också, så jag har redan nu nytt orosmoment inför TUL.

Lillstintis - Både jag och Strössel ska göra ett TUL i vecka 25 och tiden dit segar fram. Jag har ju haft problem med denna graviditet och jag är livrädd att det ska visa att bebisen är tillväxthämmad då. Det görs även som rutin då man äter blodförtunnade medicin eller ibland enbart på att man gjort IVF har jag förstått det som.

Anderska - Som Kasa skrev. SÄg att du har rännskita och inte vet säkert om det är magsjuka. Då kommer de som sagt def inte vilja att du kommer och inte heller ställa följdfrågor haha.När du sedan är tillbaka så säger du att det passerade och antagligen bara var ngt du ätit.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011