Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Najje, vad kul att tvillingarna mår bra och att de växer som de ska.
Lulis, oj vad spännande att du är så nära nu. Hoppas att allt kommer att gå bra. Det är bra att du passar på att vila nu. Hoppas att det löser sig med lägenheten så att både ni och din bror blir nöjda.
Vickan, vad lustigt att de köpt två lägenheter, men det fanns ju en förklaring. Vad trist för dem att gå miste om den två gånger! Hoppas precis som de andra att det löser sig utan att ni blir alltför drabbade. (Och hoppas att ni hittar de där miljonerna innan ni flyttar ).
Jis, kul att det gick bra hos BM.
Kelsson, lycka till inför ditt besök där.
Ego: Tack för all input om illamående. Jag har mått illa tidigare också, men då har det varit hela tiden, inte just när jag rört på mig. Det gick i alla fall över fram mot kvällen, och ersattes av en timmes ilningar i bäckenet istället, och sen gick det över helt. Idag mår jag mycket bättre.
Jag har varit hos läkaren och fått ett sjukskrivningsintyg från idag till 17 feb som är min sista dag på jobbet. Där står att jag klarar arbetet om jag får alternativ resa till och från, vilket skulle innebära taxi. Men nu när jag ringde försäkringskassan så fick jag veta att det är först från dag 14 som de träder in. Så innan dess får jag diskutera med min arbetsgivare, som jag redan nu vet inte är så pigg på taxikostnader (eftersom vi går back just nu). Nåja, får prata med min chef. Imorgon och på fredag kan jag nog få henne att ta bilen till jobbet och hämta upp mig längs vägen i alla fall, och det funkar ju minst lika bra som taxi för min del (snarare bättre, för då får jag anpassa mina tider till hennes = kortare dagar ). Jag fick för övrigt beröm av läkaren vid besöket, hon kallade mig mönsterpatient som redan hade testat olika sätt att hantera foglossningen på egen hand (bälte, TENS och kryckor).
Så det var inga som helst problem att få sjukskrivningsintyget.
Nu är det fika! Måste passa på att njuta av de få fikapauser jag har kvar innan mammaledigheten...