Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora: Du är såååå fin i klänningen! Jättefin mage också!

carlan: Verkligen söta kläder!

tredjemaj: Hinner du till 17 eller straxt efter så kan du ju komma till fiket direkt, vi lär sitta mer än en halvtimme o surra

Ego: Har nu spenderat dagen med shopping. Blev en vit omlottbody och vita byxor med fotdel plus naturvita byxor utan fotdel från Kappahl till bebis. Sedan nytt grafikkort till stationära datorn som numer vägrar visa bild. FÖrhoppningsvis räcker det annars blir det mer omfattande uppgradring härnäst (som vi INTE har råd med just nu)...

• Kelsson1

dealiy: fullt normalt att vara gråtmild o ha starka känslor, det hör graviditeten till...

Lulis: Stort grattis även här till v20!
    Med min gravidhjärna kommer jag tyvärr inte ihåg hur det kändes i magen den veckan. Hoppas någon annan här har bättre minne

• Kelsson1

Jordgubbe: Gör som Strössel gjorde, ring till läkaren för att vara säker.

tredjemaj: Du gör helt rätt som försöker att inte stressa. Men är det bra för dig att jobba så långa dagar? Det viktigaste är att du o bebis mår bra!

Najje: Det kan ändras, jag har blivit väldigt mycket mer kramig och klänger mer på maken nu under senare delen av graviditeten än annars

Viksan: Jag var på en träff med tjejer från en annan tråd o då fikade vi i Kulturhuset på taket, det var åtminstone stort o nära till kommunikationer... Har någon annan bättre förslag?

• Kelsson1

Karmosin: För mig passar bra 7/10 utanför Kulturhuset (vid plattan) utmärkt. Någon som har invändningar?

• Kelsson1

Speck: Du är välkommen även den 7:de

carlan: Självklart kommer det fler tillfällen! Jag har köpt en del i storlek 50-56 men mest har jag fått en massa kläder speciellt i storlek 56 så behöver inte fler kläder i den storleken. Tror att även om du får en stor tjej så tror jag att hon behöver kläder i storlek 56 åtminstone ett par veckor men ska du köpa en massa kläder skulle jag inte koncentrera mig på enbart den storleken. Men vad vet jag egentligen, väntar ju på första . Bodyn är väldigt fin, själv kan jag INGET om att sy

tredjemaj: Låter definitivt inte som du är stressad o det är nog viktigast. Men kom ihåg att inte jobba för mycket, man orkar inte lika mycket som gravid som annars.
    Jag jobbar mina 40timmar i veckan fortfarande, har ett kontorsjobb som inte känns betungande och som jag lämnar på jobbet när jag slutar men skulle absolut inte orka jobba mer än så.
    Självklart ska du fortsätta att jobba i den takt du själv känner att du orkar med menar bara att vi bör lyssna på oss själva o inte anstränga oss mer än vi borde.
    Själv är jag inne i en trötthetsperiod, får ju inte sova hela nätter (någon liten sparkar lite för mycket för det ). Så just nu undrar jag hur jag ska orka jobba i 7 veckor till...
    Rent psykiskt har jag mått mycket bättre än vad jag brukar göra, illamåendet har bara dragit ner på totalupplevelsen
    Jag kände också att jag kan lätt bli stressad av inbokade tider efter jobbet men fredag känns på något vis som mindre stressande för mig, vet att jag dagen efter kan sova ut om det behövs

Najje: Din mage ska ju växa för att få plats med två så kan tänka mig att du har ont. Soffan har varit min bästa vän i månader hoppas ni slipper bli så nära som vi varit . För oss fixade BM remiss till KUB UL och gav papper med vilka blodprover som skulle tas och talade om ungefär när vi skulle ta de. Har dock hört att så gör inte alla BM. Helt naturligt att vara orolig. Jag kunde slappna av först efter KUB o än mer efter RUL. Men är övertygad om att det går bra för er!

Eileen: Härligt att höra från dig! Hur mår du nu?

• Kelsson1

Strössel: Men gå o vila när du vill, strunta i folket runtomkring! Förstår din mamma inte att du är gravid o trött? Försök förklara det för henne! STOR KRAM!

Lindis: Jag skulle ändå åka in  för att försöka få en förklaring till varför du har bruna flytningar. STOR KRAM!

Vickan: Det är nog av den anledningen jag inte ens går o tittar på större lägenheter just nu
    Jag sover också extremt dåligt. Vaknade inatt också kring 3.30 och inte fått mycket sömn sen dess... Hur f-n är det tänkt att man ska orka jobba?

Karmosin: Tänker lite likadant som du, vill ju ha kläder som passar även om det är bara ett par veckor, har ju väntat sååååå länge på att få lilla miraklet
    Inte hört något om kalla luften men har ändå inte tänkt gå ut med bebis första månaden (eller två beroende på hur kallt det är).

• Kelsson1

Lindis: Du har inte berättat att du var in i fredags . Skönt att allt var bra, då kan du ju bara luta dig bakåt o vila lite extra nu!

• Kelsson1

dealiy: Jag vill inte rekomendera åt något håll. Själv har jag varit extremt nojjig och har jag beställt ost och skinkmacka (för att det inte funnits bara med ost) så har jag plockat bort skinkbiten...

• Kelsson1

Eileen: Stackarn, allt ska du råka ut för!
    Härligt att du fått samla positiv energi i helgen, det var du värd!

Speck: Menar att jag inte kommer att gå ut om det är riktigt kallt som det varit de två senaste åren. Klart man måste till BVC men det kan man inte kalla riktigt för att vara ute, in i bilen o åka...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011