Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan: Drömmar kan vara riktigt obehagliga. Skönt att det bara var en dröm men vet att man kan må dåligt länge efter en väldigt obehaglig dröm! STOR VARM KRAM!!!

Strössel: STOR KRAM TILL DIG OCKSÅ! Obehagliga drömmar vill vi inte ha!

• Kelsson1

Strössel: Det är verkligen normalt o vanligt att drömma mycket. De obehagliga drömmarna är nog hjärnans sätt att bearbeta våra medvetna o omedvetna rädslor o nojjor. Vet att det är väldigt obehagligt o känslan efter drömmarna kan hänga kvar länge men viktigt att komma ihåg att det bara är drömmar!

Ego: Just hemkommen från fika med gravidos från en annan tråd. Var illamående o trött hela tiden, men vad roligt det var att träffa andra gravidos, prata om graviditet o få ett ansikte till "nicken" Skrattande. Skulle väldigt gärna göra om det!

• Kelsson1

Vickan: Om du orkar o hinner med kan vi försöka styra upp någon fika här också

Tredjemaj: Hoppas ni får en riktigt härlig myskväll tillsammans

• Kelsson1

Vickan: För mig passar även helger .

Strössel: H*n kanske sparkade av glädje

Aurora: Bilden är väldigt liten, var det bästa jag kunde få till på jobbet . Kan se om jag under dagen orkar fixa större version o kanske framifrån .
    Min man har avstått från alkohol nästan helt. Inget jag begärt av honom men han har inte velat dricka så tyvärr kan inte svara där.
    Har också dåliga erfarenheter av alkohol från barndomen, vet inte om det är därför maken valt att inte dricka nu.

Vad säger ni Stockholmstjejer om fika nästa vecka eller veckan efter?

• Kelsson1

Såg inte till den på nätet på Kappahl men förhoppningsvis kan någon butik fortfarande ha den eller något liknande.

Kasa: Då kanske vi kan satsa på veckan efter? Har du mer tid då?

Aurora: Vet exakt vad du pratar om, har haft liknande erfarenheter. Kan därför inte själv ens ta en öl till maten mitt i veckan, har blivit extremt försiktig med alkohol istället. Maken har aldrig varit mycket för att dricka som tur är så vi har inga problem där.
  • Kelsson1

Aurora: Tack

Jis: Passar det dig v40, nästa vecka gick nog inte för Kasa?

Karmosin: Kan också tycka att det är dålig stil av en barnvakt att dricka alkohol även om det går att ta taxi till akuten i värsta fall. Det är lite annan sak om det är ens egna barn o man tar ett gemensamt beslut att dricka ett glas vin eller två.

Enya: Tack

Hur är det med alla passar v40 bra? Några speciella datum som bör undvikas den veckan?

• Kelsson1

Vickan: Vilken härlig bild! Du är så vacker! Ni passar väldigt bra ihop o man ser att ni är en lycklig familj!
    Jo pratar fika v40, torsdag eller fredag (var de dagarna som passade Jis för nästa vecka passade inte för kasa). Är du på?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011