strössel skrev 2011-05-12 08:24:13 följande:
Speck; Vilken mega mage
undrar vad magvärken berodde på hoppas den inte dyker upp igen. Jag kan få såna kramper i sidan när jag ska vända på mig gör skitont.
Haha, ja den börjar bli stor nu!
Ja, det du känner är nog ligamenten som spökar. De brukar kunna hugga till med jätteintensiv smärta bara för att släppa några sek senare. Det här höll ju i sig i 8-9 tim..
Jis skrev 2011-05-12 09:21:46 följande:
Speck, vilken fin mage. jag längtar tills min är där. Just nu känner jag mig bara små-fet och svullen. Bläää. Ge mig en gravidmage nu :)
Hehe det kommer! Alla måste genomgå "svullna-säl-perioden" Ang vad vi fick för risk/sannorlikhet på KUB så fick vi 1:19904 eller nåt sånt.. Nånting som började på 19 och slutade med 04
kasa01 skrev 2011-05-12 09:46:42 följande:
Speck, vilken jätte fin mage du har! Det ser nästan ut som att du har en sammandragning när du tar fotot. Äppeljuice, vet inte varför... jag välkomnar alla flummiga tips just nu. Sötmandel skulle visst också vara bra, fast mot illa mående och halsbränna.
Zappa, grattis till graviditeten! Hur mycket blödde du? Jag har småblött hela tiden, men detta var nåt i egen klass. Det FORSADE verkligen, har aldrig blött så mycket end vid värsta mens dagen. Det höll bara på en liten stund också, jag kände att det rann och trodde det var progestronet som kom ut. Väl på toa forsade det rött blod.. ca 10 minuter senare kom det ut en klump, stor som ett plommon, eller en stor jordgubbe. Efter det kom det nästan inget mer... Så himla konstigt, och väldigt obehagligt! Fattar inte att något kunde vara kvar i mig efter det, men men... Nu ä jag tillbaka till att bara småblöda. Känns inte jätte tryggt faktiskt, men det är väl bara att ta en dag i taget.
Stor kram allihopa!
Hehe jag tror min mage bara ser sådär "sammandragen" ut Den känns jättespänd typ jämt, och sd har jag ju ofta som ni vet om. Men inte just då när jag tog fotot!
Tar du fortf progesteron? Tar du Crinone? För Crinone kan komma ut "klumpvis" och blir ju färgat av det omkring, så att du kanske "bara" fick en blödning och att blödningen färgade progesteron-rest-klumpen röd och tog den med sig på vägen ut? Så att den där klumpen eg inte hade nåt med din grav o göra tänkte jag...
Nåväl. Huvudsaken är att bebis växer o mår bra.