strössel skrev 2011-05-03 17:17:51 följande:
Speck: Fyra månader är ingenting jag har RUL den 26 maj sen har jag inget besök hos bm förrens v 25. Tror du man kan ringa Mvc efter RUL och be om ett moderskapsintyg så man kan skicka in det ?
Vissa ställen har jag hört att de fått moderskapsintyget direkt från den BM som gör RUL, det är verkligen jätteolika. Men känner du att du har bråttom med att skicka in till FK (för t ex ansöka om gp el dyl) så kan du nog absolut ringa MVC efter RUL och be dom posta det el så.
Kelsson1 skrev 2011-05-03 19:48:39 följande:
Speck: Ok då förstår jag varför du inte vilade o du är ursäktad det var tillräckligt bra förklaring
. Härligt att allt var perfekt o så ska det fortsätta till slutet! Kramis!
Ego: Ska åka hem till faster i helgen o visa bilder på bebis! Ska bli sååå kul!
Åh fjuff att du inte skällde ut mig
Kul att kunna visa lite bilder på bebis nu äntligen! Jag går förbi kylen dagligen och ler åt vår lilla bild vi har på kylen.. Sötaste lilla Speck ligger på huvet och sover.. H*n har varit jättelivlig idag och jag har flera gånger kunnat känna en liten fot inifrån magen som ligger o sparkar, petar, dras längs med "kanten".. Sötis.
Ja, men be maken scanna in bilden ikväll - hur mycket tålamod tror du vi har egentligen?
Aurora1979 skrev 2011-05-03 17:13:11 följande:
Speck: Vad härligt att ligga sådär lagom på alla kurvor och grejer! ;)
Min BM ringde idag och meddelade bara att mina TSH-prover såg okej ut men ska ta nya prover om 4 veckor igen, lär få fortsätta ta dem hela graviditeten... Lite synd att jag inte får min egen BM på v.25 besöket, det är mitt i semestern så min BM är ledig då. Men men... Idag gick jag för övrigt in i v. 13, så nu är jag väl ur farozonen för MF? Inte för att jag är den som varit orolig men i alla fall, nu kan man snart känna sig säker med att berätta att man är gravid lite till höger och vänster...
Förlåt, men TSH är väl värdet för sköldkörteln? Varför ska de testa det hela tiden på dig? Min bm sa att om värdet är ok vid inskrivningen så behövs i regel inga fler tester för då är medicin dosen ok.
Och yes, största risken för mf är över i vecka 13. Jag outade min graviditet på jobbet i v 13 c:a..