Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Vilka fina bärselar ni tittar på. Själv slog jag till på en sjal från babylonia i förra veckan. Jag tycker det ser så himla mysigt ut redan från att bebisen är nyfödd. Sen tänker jag att den är praktisk om vi reser till Indien när dottern är ca 1 år, vilket vi planerar. Där är väldigt svårt att ta sig fram med vagn och en sjal är ju smidig att packa med sig. Hoppas bara att hon gillar att ligga/sitta i sjalen...
kattm: Jag har bf nu på fredag!! Så det kan hända vilken dag som helst nu... Du har inte heller långt kvar!
Vi trivs superbra i huset! Det är ju viss skillnad mellan att bo i centrala Malmö och ute på landet i en by med 1000 invånare. När vi skulle flytta undrade vi lite vad vi hade gett oss in på. Det kändes som att flytta till världens ände... Men vi kan inte ha det bättre och huset är jättefint! Det tar drygt 30 minuter med tåget till Malmö C så det är inte alls farligt. Problemet är att det tyvärr är en del strul med tågen... I fredags kväll när jag hade varit i Malmö blev jag strandsatt i Eslöv. Där stod ca 1000 personer i 12 minusgrader och väntade på ersättningsbussar eftersom tågen inte kunde gå längre pga en nedriven elledning. På en timme kom 2 bussar. Då hade tågen slutat gå tillbaka till Lund och Malmö också så jag kunde inte ta mig någonstans... Till slut fick jag ringa pappa som bor utanför Malmö så fick han köra och hämta upp mig. Tur att jag har en snäll pappa...
Din mage är jättefin! Du kan vara lugn, den spricker inte ! Min mage har varit stor hela tiden och flera gånger har jag sagt att nu kan den inte bli större, men det kunde den... Den är enorm nu!
Jis: Vilken bra julklapp med städning! Det ska jag komma ihåg att föreslå sambon nästa jul. Synd att ni inte blev nöjda...
Kelsson: Fy för rotfyllning! Jag ryser bara jag hör det. Tandbedövning tar inte ordentligt på mig så när jag rotfyllde en tand för ett par år sedan var det inte roligt... Sen blev det inte bra heller så jag fick rotfylla om den 5-6 gånger och till slut dra ut den. Nej, nu var jag inte snäll... Hoppas att du inte har tandläkarskräck ! Det kommer säkert att gå jättebra, men det är trist att det är så dyrt.
Söte: Usch vad jobbigt med blödningar. Det måste vara jättesvårt att slappna av trots att ni har fått se flera gånger att bebisen mår bra.
Najje: Jag vet inte hur vi har orkat med allt. Det har vi nog egentligen inte men vi har varit tvungna att fixa det. Sambon är nog mest sliten. Han har ett hårt jobb med långa arbetsdagar och har dessutom packat och flyttat det mesta i lägenheten. När bebisen kommer ska han vara ledig i 3 veckor! Även om det kanske inte blir så mycket vila så ser vi i alla fall fram emot att vara hemma och njuta av att vara en familj. Kram tillbaks!