Eileen: Vilken söt bård med tåg… Vi flyttar om knappt 4 veckor och det jag ser mest fram emot är att göra fint i barnrummet. Men det blir inte det första vi tar tag i. Måste fixa vardagsrum och vårt eget sovrum först...
Karmosin: Varför var din dag hemsk igår? Har det varit en bättre dag idag, förutom att tbanan är jobbig?
Jis: Skönt att allt såg bra ut. Jag behöver bara lägga mig på höger sida så börjar min lilla att sprattla som bara den. Vet inte vad hon har emot att jag ligger på höger sida, men hon visar tydligt att hon inte gillar det. Vänder jag mig på vänster sida blir hon stilla direkt.
Kelsson: Vilken obehaglig upplevelse.
Vickan: Åh, vilken sötnos! Jobbigt för er med en sådan komplicerad förlossning. Trist att inte barnmorskorna redde ut situationen bättre. Man är ju så utelämnad och litar helt på att de ska vara lugna och kunna hantera allt som eventuellt uppstår.
Najje och Enya: Jag har beställt en mammajacka från bonprix. Tyvärr lyckas jag inte lägga in en bild men det är en jacka med luva och snöre i midja och nederkant så att man kan reglera den så att den inte ser alltför yvig ut. Den är nog inte jättevarm mitt i smällkalla vintern men med en tjock tröja under tror jag att den är okej. Den kostade bara 399 kr och det tyckte jag att jag kunde kosta på en mammajacka. Den sitter väldigt bra på mig i alla fall.