Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Enya: Nojjor är helt normalt, är dock helt övertygad om att allt kommer att vara bra med tanke på dina symptom! Skönt att du då får extra VUL. Självklart håller jag tummarna även om det inte kommer att behövas .

Jis: Skönt att allt är bra!

Ego: Hade en lätt obehaglig upplevelse på väg till jobbet idag. Promenerade i lugn takt till tunnelbanan (räckte ändå för att jag skulle bli väldigt andfådd). Väl framme i tunnelbanan fick jag väldigt svårt för att få luft o började känna mig lite vimmelkantig som man gör när man är på väg att svimma. Lyckades hålla mig vid medvetande men var ytterst obehagligt. Har nu huvudvärk o lite kallsvettig men bebis mår bra o sparkar som vanligt.

• Kelsson1

Najje: Jag lånade en höstjacka av min faster (som är stor i storleken), den får räcka tills bebis är ute Får bara ta på mig varmare tröja undertill.

Strössel: Visst är det obehagligt. Jag har tid till BM först nästa vecka men tänkte prata med henne om det då.

• Kelsson1

Strössel: Har tidigare haft lite svårt att andas på kvällstid i soffan men det har gått över rätt fort. Nu var det så obehagligt när jag stod upp och kände mig så ensam när jag åkte tunnelbana. Svimmar man hemma är det en sak men i tunnelbanan är det obehagligt...

• Kelsson1

Najje & Enya: Gravidhjärnan kan inte minnas om jag redan har svarat för min del så skriver i så fall en gång till .
    Jag bestämde mig för att strunta i en varm vinterjacka, är ju beräknad till 8/12 så då tyckte jag att det hinner inte bli såååå kallt till dess. Lånade istället en höstjacka från min faster som är stor i storleken så även om magen växer så finns det plats för en extra tröja under jackan...

• Kelsson1

kasa: Tack men det var fullt på tunnelbanan o jag skulle bara åka två stationer. Det blev bättre när jag klev av annars hade jag satt mig på en bänk med huvudet mellan benen.

Vickan: Helt otroligt vad ni fått gå igenom för att få lilla miraklet! Underbart vacker är han så han var nog värd alla mödor! STOR STOR KRAM!
    Visst födde du på KS? I så fall har din berättelse bara styrkt mig i beslutet att inte föda på KS... Hoppas att resten av tiden blir lättare med underbarnet ert

• Kelsson1

Karmosin: Konstigt nog fick jag inte panik, försökte bara fundera ut hur jag skulle göra för att undvika att svimma. Är ju inte så vig att jag kan sätta mig på huk längre
    Skönt att du bara har 7arbetsdagar kvar. Jag har lite längre än så...

• Kelsson1

Lulis: Har hört från andra gravida också att deras små inte gillar när de ligger på höger sida men min verkar inte bry sig...

Aurora: Skönt att du äntligen blev helt sjukskriven! Vi har ju varit till gynakuten ett par gånger på samma sjukhus där förlossningen är så vi hittar nog dit redan

Jis: Vad duktig du är. Jag smörjde in en gång men tyckte inte alls om känslan o oljan luktade för starkt så har inte smörjt efter det

Strössel: Vad fruktansvärt elakt av din mamma! Vet inte om det är helt rätt dock att förbjuda henne från att ha kontakt med ditt barn. Barn har rätt till sina mor och farföräldrar. Däremot förstår jag fullständigt om du vägrar att ha någon kontakt med henne (åtminstone ett tag). Du har all rätt att tala om hur du känner och det du har gått igenom hela livet. Är hon ens medveten om vad hon gjort mot dig? Kanske dags att tala om det. Kom bara ihåg att du är en stark vacker intelligent kvinna o låt ingen säga något annat!
    Du behöver dock inte lämna ditt barn utan uppsikt med din mamma. Hon kan få "övervakade" träffar där din man kan få vara med om du inte vill träffa henne så får hon träffa sitt barnbarn under begränsad tid (då det passar er, hon får anpassa sig till er). Borde vara lite knäpp på näsan...

• Kelsson1

Strössel: Förstår exakt vad du menar med mamma där saker går in genom ena örat och ut genom det andra. Min mamma är exakt likadan när man kritiserar henne. Tror du att det skulle gå igenom bättre om det var din man som sa allt det här till henne, men du stod brevid och visade att du står bakom beslutet också? Det är lättare att avfärda sitt eget barn än mannen...

• Kelsson1

Aurora: Det var verkligen en bra ide att då åka en provtur dit nu innan det är panik . Lättare att hitta då om man kan söka i lugn o ro.

Dealiy: När man är gravid ska Hb ligga på mellan 110 och 120 så 115 är helt ok. Min barnmorska rekomenderade musslor, katrinplommon, aprikoser, jordgubbar och blåbär + hallon som rika källor på järn.

Strössel: Spelar ingen roll att det inte rör graviditeten, vi finns till här för varandra för alla sorters problem o glädjeämnen!

Lillstintis: Skönt att allt såg bra ut! Tror att det är Karmosin som är på tur efter Strössel men är inte helt säker , lätt att tappa bort alla datum...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011