Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lillstintis: Min man är nog mer nojjig än jag över förlossningen. Han ska ta ut semesterdagar en vecka innan BF för att vara säker på att inte missa förlossningen . Skulle det sätta igång innan det (mot förmodan) så lär han svara i mobilen, får ta extra snack med honom om att inte ha privata mobilen ljudlös nu den sista tiden .

Aurora: Grattis till v35! Tror att jag fick numret av strössel... Hoppas hon har kvar den.

• Kelsson1

Aurora: Alla måste väl förstå att han inte kan lämna bort mobilen nu när det är så nära för dig!

Strössel: Vi får se om det var en sanndröm

Jis, Aurora o Strössel: Pratar ni antal dagar i månaden? Inte antal dagar i veckan? Då har jag ingen aning igen...
    Jag har funderat på 4dagar i veckan till en början men sen kanske gå ner till 3dagar i veckan, vi får se vad vi landar på i slutändan

Jis: Jo såg ditt meddelande , Vill du så får du skicka med ditt mobilnummer, lovar att inte sprida vidare det och har inte för vana att ringa i onödan

Eileen: Ja alltid oroar man sig för något. Jag nojjar för att värkarna ska sätta igång just under rusningstrafiken här , då kan det dröja väldigt länge innan man tar sig fram till sjukhuset...

• Kelsson1

Jis: Inboxade du mig eller sms:ade? Har inte fått sms och inget nytt i inboxen heller...

• Kelsson1

Aurora: Vi har höga elkostnader för ett fritidsboende uppe i norr över vintern, därför tänkte även jag ta ut lite fler dagar till början så vi tänkte rätt lika där

• Kelsson1

Tips från min syster angående lägstanivådagarna är att om man vill gå ner i arbetstid, säg till 80% så tar man resten 20% av lägstanivådagar så blir SGI oförändrat. Annars om du inte har 100% tjänst så sjunker ju SGI...

Karmosin: Jag gillar inte riktigt programmet "Barn till varje pris". Tycker att de gjort den för rörig och lägger ner för stor tid vid sånt som egentligen är oväsentligt och har fått det att bli till ett format av dåligt ungdomsprogram... Har tittat på avsnitten och lär väl titta på fortsättningen också men gillar den inte fullt ut, den hade kunnat vara sååå mycket bättre!

Strössel: Hur skriver man då om man inte anger dagar per vecka?

Ego: I eftermiddag är det tid till BM igen. Kul att få höra hjärtslagen igen . Hoppas hoppas att järnvärdet gått upp!

• Kelsson1

Eileen: Den nya serien vill jag verkligen inte missa! Undrar hur jag ska göra för att inte glömma bort den?

Speck: Känner likadant, vill definitivt gå ner i arbetstid när bebis ska börja på dagis!

• Kelsson1

Dealiy: Skönt att allt var bra!

Strössel: Det är inte mycket jag fattar idag, är dödstrött. Ska titta på din förklaring igen när jag är piggare

• Kelsson1

Strössel: Men det är ju bra att du kollade upp så då får du arbetet ordentligt utfört!

• Kelsson1

kasa & Jis: Tror att jag kommer fortsätta köra med huvudet i sanden metoden. Orkar inte ens tänka på risker med att bebis dör i magen! Jis du får gärna berätta vad din BM säger!

• Kelsson1

Glömde ju att jag var till BM idag. Järnvärdet hade stigit till 110 (skönt). Magen mätte lite över 30 (är ju i v31 nu), hjärtljuden var 145 och tror att blodtryck var på 120/70 och blodsocker på 4,5. Jag har gått ner i vikt lite lite sen förra veckan men tydligen var det inget att bry sig om.
    Bebis ligger med huvudet neråt (för tillfället, hon kan vända på sig än), ryggen o rumpan åt vänster o benen mot höger.
    Fick även fråga BM om min mage var väldigt liten för fick en kommentar på jobbet om att jag har väldigt liten mage för att vara i v31 men BM tyckte att den var alldeles lagom.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011