Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora: Ni kan ta det när bebis kommit

• Kelsson1

Jis: Min BM rekomenderar de varmt. Min syster sa att hon har sytt en liknande till mig

• Kelsson1

Jordgubbe: Varför vänta med inköp? Förstår om du är nervös men som det sagts tidigare i tråden så blir inte smärtan mindre om något olyckligt skulle hända om man inte köpt något...

Karmosin: Bara 6 dagar! Det kan man kalla nedräkning!

Strössel: Sex och vila så kommer bebis

• Kelsson1

Vickan: Fin bild! Härligt att det går framåt för er! Sköt om dig o din lilla familj!

Eileen: Det min BM rekomenderade med sleepyhead var att det var enkelt att ta bebis med sig i den. Säg att bebis somnar när du sitter i soffan, kan du bara lägga bebis i den och när det sedan är dags för sängen är det bara att lyfta sleepyhead och bära bebis och sannolikheten för att bebis vaknar är mindre.

Ego: Har sovit ruskigt dåligt inatt! Maken har ju inte varit hemma så jag hade svårt för att somna o så har jag vaknat stup i kvarten hela natten o var faktiskt glad när klockan blev 06.45 så jag kunde kliva upp...

• Kelsson1

anderska: Tråkigt att det behövdes sammanbrott men skönt att det mynnade ut i något positivt!

• Kelsson1

Strössel: Trotsar du mig med flit? Du ska inte vara här o skriva mer, du ska ju vara på BB o föda!

Tredjemaj: Såg väldigt mysigt ut för bebis .
    Låter härligt med massage, du har så förtjänat det. Njut ordentligt!
    Jag tror också att på grund av att vi fått kämpa hårt för våra graviditeter kommer vi att uppskatta våra små mirakel mer än om det hade gått lätt. Menar nu inte att de som inte gjort IVF skulle älska sina barn mindre men däremot kan de inte uppskatta barnen på samma sätt.

anderska: Var det något som hände?

Aurora: För min del är det mer att jag orkar inte umgås med folk längre. Jag som alltid älskat att prata med folk om inte annat så på telefon, ringer aldrig någon mer eller om jag gör det så håller jag samtalen korta o säger att jag orkar inte prata mer. Nu i helgen också när maken är bortrest hade jag kunnat försöka få någon att komma o hålla mig sällskap men jag orkar inte, tar för mycket energi att umgås, ligger hellre i soffan o vilar...

• Kelsson1

Spets: Stort grattis till v27!
    Vi är gifta, men har haft gemensam ekonomi ända sedan vi flyttade ihop. Det passar oss och vi vill inte ha på något annat sätt. Annars rekomenderar jag att du behåller kvitton på det du köper och ber att få hälften av honom (när du räknat ihop hur mycket det blev)...
    Jag tog också Trygg o Hansa, vi har alla våra försäkringar där så det kändes enklast...

anderska: Jag har också mina dåliga tider då vi bråkar väldigt mycket. Tror att vi är extra känsliga nu med alla hormoner.
    Lät bra med att skriva lista på vad som behövs, då kanske din sambo förstår att det går inte att köpa in allt sista veckan...

Jis: Jag var tvungen att gå in på länken för oktober och därifrån in på dagens datum för att se bilderna...
    Jag har nu testat med två olika webbläsare men det är samma sak på båda. Behöver kanske uppdatera webbläsarna men orkar inte göra det just nu...
    Väldigt fina bilder förresten!

Håller med om att babyproffsens gravidlåda var rätt värdelös! Pampers borde skämmas med tanke på hur mycket man får i Liberos påse!

Najje: Känner igen det där med att inte kunna somna om efter kisspaus, det är inte roligt. Nu har jag ännu en natt framför mig utan maken men han kommer som tur är hem imorgon...
    Känslan i magen kan ändras mycket från dag till dag. Meningen är ju att senare i graviditeten ska bebisarna vara högre upp i magen o inte precis nere där man är van att ha livmodern så jag tror att allt är helt normalt men är du orolig så prata med BM och be om extra UL.

Vickan: Låter såååå mysigt med din lilla taniga kille !

• Kelsson1

tredjemaj: Har inte lusläst villkoren men det är olycksfall före under o efter förlossning och lite annat smått o gott i försäkringen.

• Kelsson1

Jis: Grattis till ny vecka!

anderska: Jag fick en från Underbara barn mässan. Sen har jag fått en från BM och så sa BM att man skulle få en på BB också.
    Orsaken till att vi har gemensam ekonomi är mycket för att vi har exakt samma syn på pengar. Men också för att vi flyttade ihop när vi pluggade och bådas inkomster gick till att betala räkningar och köpa mat (fanns inget över ). Så det var enklare att ha gemensam ekonomi och sedan har vi vant oss vid det. Jag tycker att delar man allt det intima med varandra så varför skulle man inte kunna dela ekonomi? Men det är bara min privata syn, menar inte att andra som ser på annat sätt har mindre rätt eller så...

Strössel: Ok, går väl att acceptera om bebis vill bli födelsedagspresent till pappa

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011